صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۲ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
مشاور رئیس سازمان سنجش در گفت‌وگو با آنا خبر داد؛

نام‌نویسی ۵۰ هزار داوطلب در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر اینکه نام‌نویسی در آزمون دکتری نیمه متمرکز ۱۴۰۳ شامگاه سه‌شنبه ۲۳ آبان پایان می‌یابد، گفت: تاکنون ۵۰ هزار داوطلب در این آزمون نام‌نویسی کرده‌اند.
کد خبر : 878793

علیرضا کریمیان مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۵۰ هزار داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز ۱۴۰۳ نام‌نویسی کرده‌اند گفت: هر داوطلب بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌ نام و شرکت در آزمون می‌تواند در یک کدرشته امتحانی نام‌نویسی و در آزمون مربوط شرکت کند و متقاضیان لازم است ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه اعلام شرایط و ضوابط ثبت‌نام را که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند و در صورت واجد شرایط بودن، کارت اعتباری ثبت‌ نام را خریداری و به نام‌نویسی اقدام کنند.

کریمیان افزود: داوطلبان پس از تکمیل فرم تقاضانامه ثبت‌ نام، شماره پرونده و کد پیگیری دریافت می‌کنند که باید در حفظ و نگهداری این اطلاعات محرمانه دقت کنند و حتماً یک نسخه پرینت از تقاضانامه ثبت‌ نام تهیه و نزد خود نگهداری کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش تأکید کرد: داوطلبان باید در انتخاب کدرشته امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت کنند چراکه پس از پایان زمان نام‌نویسی و ویرایش اطلاعات و دریافت کد پیگیری، به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

وی افزود: داوطلبان مجموعه امتحانی خود را در آزمون مقطع دکتری متناسب با رشته تحصیلی مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی مطابق با جداول دفترچه راهنمای ثبت‌نام انتخاب کنند که هر گروه امتحانی دربرگیرنده تعدادی مجموعه امتحانی است. گروه امتحانی علوم انسانی شامل ۲۹، علوم پایه ۱۴، فنی و مهندسی ۲۰، کشاورزی و منابع طبیعی ۱۸، هنر ۷، دامپزشکی ۱۹ و گروه امتحانی زبان شامل ۶ مجموعه امتحانی است و در مجموع داوطلبان در ۱۱۳ مجموعه امتحانی با هم به رقابت می‌پردازند.

کریمیان درباره امکان تمدید مهلت نام‌نویسی در آزمون دکتری ۱۴۰۳ گفت: تاکنون تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است و در صورت نیاز به تمدید مهلت نام‌نویسی، مراتب از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر