صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۸ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲

انتشار راهنمای معرفی نیاز‌های فناورانه صنعت برق ایران

همزمان با آغاز به کار نخستین «جشنواره و فن‌بازار تخصصی صنعت برق ایران»، کتابچه نیازهای فناورانه شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو، سندیکای صنعت برق و تولیدکننده برق به همراه معرفی لیست اقلام راهبردی وزارت نیرو در حوزه صنعت برق و انرژی منتشر شد.
کد خبر : 878781

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وزارت نیرو، نخستین «جشنواره و فن‌بازار تخصصی صنعت برق ایران» همزمان با بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق، فردا سه‌شنبه با هدف به هم‌رسانی فناوران و جامعه دانشگاهی با صنعت و رفع چالش‌های صنعت برق و با مشارکت ۲۶۲ شرکت فناور و دانش بنیان منتخب داخلی گشایش می‌یابد.

تعداد کل محصولات اولیه دریافت شده در این جشنواره و فن بازار، ۶۹۵ محصول از ۳۴۶ شرکت را شامل می‌شد که پس از بررسی و ارزیابی‌های نهایی ۳۸۷ محصول از ۲۶۲ شرکت تائید شد.
در این رویداد ملی، علاوه بر اعلان بیش از ۲۲۰ نیاز فناورانه شرکت‌های تابعه وزارت نیرو و بخش خصوصی، ۳۹ عنوان اقلام راهبردی صنعت برق کشور در جهت مشارکت و سرمایه‌گذاری با واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان فراخوان شده است.

بر این اساس، کتابچه نیاز‌های فناورانه شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو، سندیکای صنعت برق و تولیدکننده برق به همراه معرفی لیست اقلام راهبردی وزارت نیرو در حوزه صنعت برق و انرژی منتشر شد.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: امروزه در حل مسایل صنعت و رفع نیاز‌های جامعه، تکیه بر روش‌های سنتی پاسخگو نبوده و لازم است ظرفیت تمامی فناوران نخبگان و پژوهشگران در حوزه‌های مختلف به کار گرفته شود. برای استفاده از این ظرفیت‌ها از روش‌های مختلف نوآوری باز، کمک گرفته می‌شود. در نوآوری باز، برای رفع مسایل و چالش‌های یک صنعت، از راه حل‌های پیشنهادی کلیه شرکت‌های دانش بنیان و فناور استفاده می‌شود و از پتانسیل خود آنان برای ساخت محصولات نوآورانه و فناورانه در جهت راه حل پیشنهادی بهره گرفته می‌شود.

یکی از این روش‌ها مفهومی به عنوان فن بازار است. فن بازار در واقع، محلی برای مبادلات فناوری است که در آن نقش واسطی بین دو سمت عرضه و تقاضا ایفا شده و اطلاعات لازم فنی و حقوقی در اختیار هر دو طرف قرار می‌گیرد. بدین شکل، بستری فراهم می‌شود تا دو سوی عرضه و تقاضا بتوانند در مورد جزییات مسایل و چالش ایجاد شده و راه حل ارایه شده به گفتگو و تبادل نظر بپردازند و در نهایت به بهترین شکل با محصولی فناورانه و یا نوآورانه آن نیاز را مرتفع سازند.

این فایل را می توانید از  اینجا دانلود کنید

انتهای پیام/

ارسال نظر