صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضائی اعلام کرد؛

اقدامات قوه‌قضاییه در راستای روزآمدسازی تخصصی سند تحول قضایی

نشست تخصصی روزآمدسازی سند تحول قضایی با موضوع احیاء حقوق عامه و چالش‌های آن ذیل سرفصل دوم سند تحول قضایی به میزبانی دانشگاه علوم قضایی برگزار شد.
کد خبر : 878761

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضائی، سلسله نشست‌های تخصصی روزآمدسازی سند تحول قضائی را با محوریت دانشگاه‌های برتر حقوقی و قضائی کشور و با موضوعات مأموریت‌های قوه قضائیه در سند تحول قضائی مورد توجه قرار داده است.

بر این اساس دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهشگاه قوه قضائیه و اندیشکده‌های علوم انسانی با استفاده از ظرفیت اساتید، اعضای هیئت علمی و اندیشه‌ورزان خود هر کدام یکی از هفت مأموریت سند تحول قضائی را که مطابق با وظایف قوه قضائیه در قانون اساسی، شامل «رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل‌وفصل دعاوی و رفع خصومات»، «احیاء حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع»، «نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور»، «کشف جرم، تعقیب و مجازات و تعزیر مجرمین و اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام»، «پیشگیری از وقوع جرایم و دعاوی»، «اصلاح مجرمان» و «حمایت از حقوق مالکیت اشخاص» مورد بررسی تخصصی و علمی قرار می‌دهند.

هر کدام از دانشگاه‌ها پس از بحث و بررسی در خصوص مأموریت مشخص‌شده، طی جلسه‌ای مشترک با حضور رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه، معاون راهبردی قوه قضائیه، رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضائی و مدیران ستادی مربوط به آن مأموریت پیشنهادهای اصلاحی و جدید خود را ارائه داده و موارد پیشنهادی وارد فرآیند روزآمدسازی سند تحول قضائی خواهد شد.

در این راستا نشست تخصصی روزآمدسازی سند تحول قضائی با موضوع احیا حقوق عامه و چالش‌های آن ذیل سرفصل دوم سند تحول قضائی به میزبانی دانشگاه علوم قضائی برگزار شد.

در این نشست محسنی، رئیس دانشگاه علوم قضائی و برخی از اعضای هیأت علمی دانشگاه، صاحب‌کار، معاون راهبردی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی، رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضائی و برخی مدیران ستادی قوه قضائیه از معاونت‌های حقوقی و امور مجلس و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به بررسی احیا حقوق عامه در سند تحول قضائی و پیشنهادهای تکمیلی برای روزآمدسازی آن پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضائیه سند
ارسال نظر