صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۵ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
آنا گزارش می‌دهد؛

نقش مهم موزه‌ها در ترویج علم و صلح

نشست ترویج علم و موزه با موضوع موزه‌های مدرسه‌ای در موزۀ فرش ایران برگزار و بر نقش مهم موزه‌ها در ترویج علم و صلح تأکید شد.
کد خبر : 878694

به گزارش خبرنگار گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست ترویج علم و موزه با موضوع موزه‌های مدرسه‌ای با حضور کارشناسان و متخصصان در موزۀ فرش ایران برگزار شد.

 فاطمه مهاجرانی(رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان) در این نشست از با اشاره به اینکه نهاد آموزش پاسخی به نیاز انسان به دانستن و سازمان پاسخی به وجود نهاد است، گفت: سازمان‌هایی به نام مدرسه، موزه، خانواده و دانشگاه در راستای پاسخ به نیاز دانستن انسان به وجود آمده‌اند.

وی با بیان اینکه موزه‌ها در جهان امروز به عنوان سومین مکان یادگیری قلمداد می‌شون، افزود: موزه‌ها باید تعاملی باشند و به ترویج علم برای صلح کمک کنند؛ علمی که قطعاً به ساخت بمب اتم و سلاح میکروبی ختم نمی‌شود؛ علمی که در خدمت قدرت‌های خشن قرار نمی‌گیرد. ترویج چنین علمی ترویج صلح و ترویج اخلاق است.

اکبر زین‌العابدین (نویسنده و پژوهشگر حوزه کودک) با بیان اینکه صلح به معنای تعادل است، گفت: در موزه شاهد نگاه شناختی در ذهن انسان‌ها هستیم و افراد می‌توانند با حضور در موزه‌ها به مسائل مختلف اشراف پیدا کنند؛ البته موزه‌داران باید تعامل و ارتباط موثر با دانش‌آموزان را یاد بگیرد تا بازدید آنان از موزه بالاترین نتیجه را در پی داشته باشد.

احمد محیط طباطبایی (رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران) نیز با اشاره به نقش مهم علم در ترویج صلح، بیان داشت: علم باید برای صلح باشد و به صلح کمک کند. ترویج چنین علمی در واقع ترویج صلح است.

وحید صباغیان هم با اشاره به نقش مهم موزه در آموزش، بازدید از موزه‌های مردم‌شناسی، تاریخ طبیعی و سکه را امری ضروری در یادگیری دانش‌آموزان دانست و خاطرنشان کرد: آموزشی می‌تواند به موفقیت برسد که همراه با لذت باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر