صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۷ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

افزایش ٦٠٠ هزار بشکه واردات نفت خام آمریکا

میزان واردات نفت خام آمریکا در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه پارسال ٦٠٠ هزار بشکه افزایش یافت و به ٧میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز رسید.
کد خبر : 87867

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، براساس داده‌های اولیه ماه آوریل، میانگین واردات نفت خام آمریکا به ٧ میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز رسید که در مقایسه با ماه قبل حدود ١٨٠ هزار بشکه در روز کاهش یافت و در مقایسه با آوریل پارسال نیز واردات نفت خام این کشور حدود ٦٠٠ هزار بشکه در روز بیشتر بوده است.


همچون ماه قبل، کانادا و عربستان به ترتیب در جایگاه‌های نخست و دوم بزرگترین صادرکنندگان نفت خام به آمریکا قرار گرفتند. کانادا توانست ٤٥ درصد از واردات نفت خام آمریکا را به خود اختصاص دهد که در مقایسه با ماه پیش از آن، تغییر چندانی نداشت.


سهم عربستان از واردات نفت خام آمریکا بدون تغییر نسبت به ماه قبل، در سطح ١٤ درصد باقی ماند اما میزان صادرات این کشور به آمریکا در ماه فوریه،حدود ٤٦ هزار بشکه در روز کمتر از ماه ژانویه بود.


همچنین ونزوئلا با سهم ١٠ درصدی از مجموع واردات نفت خام آمریکا، در جایگاه سوم این رده‌بندی قرارگرفت که البته صادرات این کشور در مقایسه با ماه قبل، حدود ٧٦ هزار بشکه در روز افزایش یافت.


سهم کشورهای عضو اوپک در مجموع واردات نفت خام آمریکا در ماه فوریه در مقایسه با ماه قبل از آن حدود پنج درصد افزایش یافت و به ٣٧ درصد رسید.


از نظرتقسیم‌بندی منطقه‌ای نیز صادرکنندگان نفت منطقه آمریکای شمالی در ماه فوریه، با صادرات 3.6 میلیون بشکه نفت خام آمریکا جایگاه نخست را به خود اختصاص دادند و پس از آن، مناطق آمریکای لاتین و خاورمیانه به ترتیب ٢ میلیون و ١٠٠ هزار بشکه و یک میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز صادرات نفت خام به آمریکا در رتبه های دوم و سوم قرار داشتند.


واردات فرآورده آمریکا در این ماه در مقایسه با ماه پیش از آن، ٢٨٩ هزار بشکه در روز افزایش یافت که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، ٥٢ هزار بشکه درروز افزایش یافت. با این حال، مجموع صادرات فرآورده‌های نفتی آمریکا در ماه آوریل با ٧٣٦ هزار بشکه کاهش نسبت به ماه قبل به میانگین ٣ میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه در روز رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر