صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

رویدادهای دانشگاهی؛ از گرامیداشت آزادسازی خرمشهر تا تداوم همایش پیاده‌روی دانشگاه‌آزادی‌ها

هیات رئیسه، کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان، مسئولان ادارات شهرستان بوکان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، در عطرافشانی مزار شهدای به مناسبت بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر شرکت کردند.
کد خبر : 87854

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، امام جمعه شهرستان بوکان در این مراسم اظهار کرد: «باید قدردان ایثار و از خودگذشتگی‌های رزمندگان و شهدا باشیم و در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های بعدی تلاش کنیم.»


ماموستا خلیفه زاده گفت: «شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، خون خود را برای احیای دین و ارزش‌های اسلام نثار کردند و همه ما وظیفه داریم در راستای حفظ ارزشها و اهداف شهدا گام برداریم.»


وی با بیان اینکه همه و همه مدیون فداکاری و از خودگذشتگی نسلی پویا و جان برکفیم، افزود: «در طول تاریخ ایثارگران بسیاری از کیان مملکت دفاع کردند و جانبازی‌های فراوانی برای دفاع از میهن انجام شد، اما تاریخ جز هشت سال دفاع جانانه ایرانیان، هیچ‌گاه رشادت ملتی را به یاد ندارد که از مرزهای میهن و اقتدار مذهبی‌اش چنین دفاع کند و لحظه‌ای از این آرمان کوتاه نیاید.»


امام جمعه بوکان با بیان اینکه امروز وظیفه ما در برابر شهدا، ادامه راه آنان است، افزود: «گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه به نسل جوان، وظیفه بزرگی است که به عهده ما است.» در پایان مراسم ،حاضران با قرائت فاتحه، با آرمان‌های والای شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.


برگزاری همایش پیاده‌روی به مناسبت سالگرد راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد بابل


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل همزمان با سالگرد راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی و سالروز آزادسازی خرمشهر، اقدام به برگزاری همایش همگانی پیاده‌‌روی کرد.


به مناسبت سی و چهارمین سالگرد راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی و سالروز آزادسازی فتح خرمشهر دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در همایش پیاده‌روی به همین مناسبت شرکت کردند.


در این مراسم که از محل در اصلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل تا مجتمع ورزشی یادگار امام(ره) برگزار شد، رئیس اداره فرهنگ اسلامی واحد بابل، با تبریک سالروز راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی و سالروز آزادسازی فتح خرمشهر اظهار کرد: «در راستای توسعه فرهنگ ورزش و نشاط اجتماعی و سلامتی همگانی در بین جامعه دانشگاهی همایش بزرگ پیاده روی در راستای تبیین اهمیت جایگاه و نقش دانشجویان و ورزش برای ارتقای کیفیت آموزشی، فرهنگی و رفع مشکلات دانشجویان برگزار شد.»


حجت الاسلام سید مختار موسوی سوم خرداد را یادآور دلاورمردی های رزمندگان اسلام در فتح غرورآفرین خرمشهر دانست و افزود: «خرمشهر با تاریخی خون‌بار و حماسه ای جاوید، نماد رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان و مردمی است که خاطرات کم نظیر آنان، برای همیشه به عنوان برگ زرینی در قلب تاریخ ثبت شده است.»


در ادامه شرکت کنندگان در همایش پیاده روی با حضور در کنار قبور مطهر و پاک شهدا و ادای احترام به مقام شامخ دو شهید گمنام آرمیده در کنار مسجد الزهرا (س) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل مراسم خود را به پایان رساندند. در انتهای این مراسم بین شرکت کنندگان قرعه کشی انجام و به رسم یادبود هدایایی از طرف روابط عمومی وتربیت بدنی واحد بابل به برندگان اعطا شد.


کرسی آزاداندیشی با موضوع سبک زندگی در واحد گناوه


همزمان با میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) همایشی با عنوان کرسی آزاداندیشی با موضوع سبک زندگی و با تمرکز بر روابط دختر و پسر در واحد گناوه برگزار شد.


دکتر یداله قلایی‌زاده رئیس واحد گناوه در این گردهمایی ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین جلساتی در دانشگاه‌ها بتواند در روشنگری، رفع شبهات و پویایی تفکر قشر جوان و تحصیلکرده ما مفید باشد.


سپس مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر قبل از شروع پرسشهای دانشجویان در مقدمه‌ای کوتاه رهاورد دین برای انسان را مهم و حیاتی دانست.


حجت الاسلام سید مرتضی حسینی بیان کرد: «دین بنا دارد سعادت دنیا و آخرت را برای بشر تامین کند و هلال و حرام الهی و بحث محرم و نامحرم برای سلامت و حفظ حریم و حرمت فرد و جامعه است.


وی ادامه داد: «اگر اسلام را زمینه‌ساز تمدن و پیشرفت بدانیم با دو بخش از آن روبرو هستیم که یکی بخش ابرازی آن است و دیگری بخش مرکزی و هدف غایی آن است که سبک زندگی و زندگی اجتماعی و روابط بین افراد در جامعه اسلامی در این بخش قرار می‌گیرد.»


حسینی از طرح پرسش و رفع شبهه و انتقاد سازنده از سوی دانشجویان در زمینه موضوع مورد بحث با رعایت انصاف استقبال کرد. در ادامه جلسه با پرسش و پاسخ دانشجویان و پاسخگویی مستقیم از جانب حسینی پایان یافت.


برگزاری نشست بصیرتی با موضوع فتح خرمشهر و استکبارستیزی در واحد مینودشت


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت در نشست بصیرتی آزادسازی خرمشهر و استکبارستیزی که در سالن جلسات اداری این واحد دانشگاهی برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) و سالروز حماسه فتح خرمشهر گفت: «بنیان انقلاب اسلامی چه در شعار و نظر و چه در اقدام و عمل، مبتنی بر نفی هرگونه ساز شکاری بوده و از جمله اهداف مهم آن، ایستادگی در برابر زورگویان است.»


علیرضا امینی خاطرنشان کرد:« مهمترین ویژگی و درس فتح خرمشهر، استکبار ستیزی و نفی هرگونه سازش کاری است.»


رئیس دانشگاه آزاد مینودشت با بیان این که فتح خرمشهر، سرنوشت جنگ را تغییر داد و توازن نظامی رژیم بعثی عراق را به هم زد و احساسات ملت را ایران را در راستای همبستگی تقویت کرد، افزود: «باید این روز بزرگ را پاس بداریم و همواره قدردان ایثارگران دفاع مقدس باشیم.»


وی حادثه فتح خرمشهر را در عملیات بیت‌المقدس حاصل تبلور روحیه معنویت و استکبار ستیزی رزمندگان اسلام عنوان کرد و تصریح کرد:« فتح خرمشهر، بارزترین مصداق اقدام و عمل انقلابی است که توانست تا همیشه تاریخ، نام خرمشهر قهرمان را بر تارک پرافتخار ملت ایران ثبت کند.»


هم‌اندیشی رئیس دانشگاه آزاد بین المللی خرمشهر خلیج فارس



جلسه هم‌اندیشی ریاست دانشگاه و اعضای هیأت رئیسه با اعضای هیأت علمی این دانشگاه که به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان که به همت معاونت پژوهشی دانشگاه ترتیب داده شده بود در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس برگزار شد.


رئیس واحد خرمشهر در این نشست هدف از برگزاری هم‌اندیشی را ارائه راهکارهای مناسب در راستای ارتقای سطح علمی، پژوهشی دانشگاه همراه با انضباط کاری و ایجاد حس مسئولیت پذیری عنوان کرد.


دکتر مهدی بصیرت استادان را الگویی مناسب برای دانشجویان دانست و اظهار کرد: «یکی از راهکارهای افزایش کیفیت در امر آموزش و پژوهش، تعامل و نظارت مستمر مدیران گروه‌های آموزشی است.»


وی با بیان این مطلب که معلمان و استادان رسالت سنگین و پیامبرگونه‌ای دارند گفت: «باید در اجرای مسئولیت‌ها تمام تلاش و کوشش خود را به کار ببریم تا برای همه الگو باشیم.»


همچنین در این جلسه با استماع سخنان معاونان امور دانشجویی و پژوهشی و مدیر امور پژوهشی سرکار خانم برالایی، اعضای هیات علمی به تبادل نظر با رئیس واحد و اعضای هیأت رئیسه پرداخت.


مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در آموزشکده سما اهواز شد


همزمان با سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر مراسم گرامیداشت این پیروزی بزرگ در آموزشکده سما اهواز برگزار شد.


در این مراسم که با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد کیومرث گلستانی معاون فرهنگی و دانشجویی سما اهواز با تبریک اعیاد شعبانیه با توجه به سخن بنیانگذار انقلاب به مناسبت آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: «آزاد سازی خرمشهر بعد از حدود 19 ماه در شرایط اتفاق افتاد که به واسطه تحریم‌های همه جانبه، امکانات لجستیکی مناسب در اختیار رزمندگان ما قرار نداشت و آنها با استعانت ازخدا، اخلاص در عمل و تکیه بر دانش خود توانستند معادلات جهانی را به هم بریزند و به نوعی میتوان از این پیروزی به عنوان معجزه قرن نام برد.»


در ادامه این مراسم مسابقه‌ای با موضوع سالروز این پیروزی ارزشمند برگزار شد و به قید قرعه جوایزی به برندگان اهدا شد.


بازدید علمی دانشجویان رشته معماری مرکز آران وبیدگل از روستاهای مرق و برزک کاشان


گروهی از دانشجویان رشته معماری دانشگاه آزاد اسلامی آران و بیدگل به منظور بازدید علمی درس روستا به همراه استادان مربوط از بناهای تاریخی و معماری روستاهای مرق و برزک از توابع شهرستان کاشان بازدید کردند.


در این بازدید یک روزه دانشجویان از نزدیک با مبانی درس روستا آشنا شدند


همچنین به همت روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آران و بیدگل مصادف با اعیاد شعبانیه گروهی از دانشجویان رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی آران و بیدگل به همراه استادان خود از آسایشگاه سالمندان گلابچی کاشان دیدار کردند.


در این دیدار که سه ساعت به طول انجامید مسئولان آسایشگاه توضیحات لازم را ارائه کرده و دانشجویان بهره لازم را بردند.


برگزاری همایش پیاده‌روی خانواده و کارکنان واحد دهاقان


تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان به مناسبت گرامیداشت سی‌‌و‌یکم اردیبهشت، سالروز راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی و سوم خرداد، سالروز فتح پیروزمندانه خونین شهر، همایش پیاده‌روی کارکنان واحد و خانواده‌های آنان را برگزار کرد.


در این همایش که با حضور اعضای هیأت رئیسه واحد همراه بود، پس از برگزاری پیاده‌روی، کارکنان و اعضای خانواده آنان در محل سالن بعثت گرد هم آمدند و پس از تماشای عملیات پارکور که از سوی تیم پارکور شهرستان دهاقان برگزار شد، در مسابقه‌های متنوع ورزشی شرکت کردند که در پایان از طرف تربیت بدنی واحد به نفرات برتر پیاده‌روی و نیز شرکت‌کنندگان در مسابقات ورزشی جوایزی اهدا‌ شد.


برگزاری نخستین کنفرانس ملی رویکردهای نو در مهندسی برق و کامپیوتر


نخستین کنفرنس ملی رویکردهای نو در مهندسی برق و کامپیوتر با عنوان آئین‌نامه آموزش‌های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت و با همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و مهندسی این واحد دانشگاهی برگزار شد.


در جلسه افتتاحیه این همایش ملی، دکتر بیرانوندی نماینده منتخب مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی بر اهمیت علم و اجرا و لزوم ارتباط دانشگاه با صنعت تاکید کرد.


در این همایش ملی که با همکاری شرکت پدیده صنعت خرم دوست (سهامی خاص)به عنوان بخش خصوصی و سرمایه‌گذار برگزار شد 77 مقاله از بین 120 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این همایش برای ارائه شفاهی پذیرفته و مجموعه مقالات در قالب CD منتشر شده است. شناسه این کنفرانس نیز در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC و سیویلیکا محاسبه می‌شود.


در ادامه مقالات پذیرفته شده در دو نوبت صبح و عصر ارائه شدند.


ادای احترام اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد به ساحت شهدای مدافع حرم


رئیس واحد و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شهدای مدافع حرم ادای احترام کردند .


دکتر سید شاپوررضا شجاعی رئیس این واحد در هنگام ادای احترام گفت: «شهدای مدافع حرم انسانهایی وارسته و ازخودگذشته ای بودند که در این مقطع حساس از دشمنی استکبار جهانی که با ایجاد جنگهای نیابتی قصد نابودی کشورهای اسلامی و بویژه مرکز اسلام ناب محمدی را دارند با احساس مسئولیت؛ خود را در صف مقدم دفاع از حریم اسلام قرارداده و با ایثارجان خود در کوتاه کردن دست کفار از بلاد اسلامی پرچم مقاومت را همواره برافراشته نگاه می‌دارند.»


وی افزود: «کمترین وظیفه ما تکریم این عزیزان و زنده نگه داشتن دلاوریهای این شهیدان گرانقدر است.»


در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه و هیات همراه از موزه شهدا نیز بازدید کردند .


مراسم عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدای بهشهر


در سالروز آزادسازی خرمشهر و سالگرد راه اندازی دانشگاه آزاداسلامی قبور مطهر شهدای شهرستان بهشهر غبارروبی و عطرافشانی شد.


در روز مقاومت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر به اتفاق جمعی از مسئولان، استادان و کارکنان دانشگاه با حضور بر سر مزار شهدای گلگون کفن انقلاب و دفاع مقدس و شهدای گمنام شهرستان بهشهر در گلزار شهدای این شهرستان با آرمان‌های والای انقلاب تجدید بیعت کردند.


سوم خرداد ماه 95 دکتر اسداله مهرآرا به اتفاق معاونان، مدیران و جمعی از استادان و کارکنان دانشگاه با حضور در گلزار شهدای بهشهر با قرائت فاتحه و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا با آرمان های امام راحل و دستاوردهای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.


برگزاری نشست هم اندیشی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز


به همت حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز، نشست هم‌اندیشی اعضای هیات علمی با هیات رئیسه واحد در رابطه ارائه پیشنهادات درباره راه اندازی شرکت های دانش بنیان و تصویب رشته های مورد نیاز واحد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و رشته های پرجاذبه در مقاطع کارشناسی و کاردانی در سالن کنفرانس واحد برگزار شد.


دکتر محمد شعبانی رئیس واحد نی ریز، خواستار اهتمام همه استادان به امر درآمدزایی از طریق راه اندازی شرکت های دانش بنیان شد.


در ادامه استادان پیشنهاداتی ارائه کردند که پیگیری به منظور راه اندازی شرکت دانش‌بنیان گیاهان دارویی و تجاری‌سازی آن و برگزاری منظم جلسات گروه های آموزشی با محوریت موضوع درآمدزایی و راه اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و پیگیری تصویب رشته‌های پیراپزشکی مورد تائید همه حاضران در جلسه قرار گرفت.


گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در واحد شیراز


به گزارش آنا، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر با شهداء و امام شهداء تجدید بیعت کردند.


به همت معاونت فرهنگی - دانشجویی و با همکاری بسیج کارکنان واحد شیراز، جمعی از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر با طی مسافتی پیاده روی در کنار مقبره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی شیراز حضور یافتند و با قراعت فاتحه و زیارت عاشورا این روز را گرامی داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر