صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر ارشاد: رژیم صهیونیستی در مسیر مرگ حتمی قرار گرفته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اکنون رژیم صهیونیستی در مسیر مرگ حتمی قرار گرفته است و به زودی شاهد نابودی کامل این رژیم خواهیم بود.
کد خبر : 878287

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تجدید پیمان با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در آستانه سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، شنبه (۲۰ آبان‌ماه) برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی در این آئین گفت: خدا را شاکریم که برای دومین سال پیاپی این‌ توفیق نصیب شد که آغاز هفته‌ کتاب را در حرم نورانی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران آغاز کنیم.

وی تاکید کرد: نفس حضور در این ملجا نورانی در کنار این امام عزیز برای همه ما یادآور مسیر نورانی است که امام راحل و عظیم‌الشان برای ما به یادگار گذاشتند. ما خوشحالیم‌ امروز پرچم این نهضت الهی در اختیار خلف صالح امام عظیم‌الشان رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی قرار دارد.

اسماعیلی افزود: امروز در همه بخش‌ها و حوزه ها منویات و آرمان‌های امام راحل وجود دارد و سرمنشاء بسیاری از اقدامات است و بعد از گذشت قریب به ۳۵ سال از ارتحال ایشان، همچنان پرچم نهضت شان را برافراشته تر از هر زمان دیگری در عالم به اهتزاز درآورده‌ایم.

وزیر فرهنگ ادامه داد: امام راحل به‌گردن همه جوامع به ویژه مردم ایران اسلامی حق حیات دارند. امام جامعه ما را از جهالت طاغوت به نورانیت و حرکت نوین جلو بردند و ما را از سیاهی مدرنیسم عربی به فضای پر از نعمت و تفکر اصیل اسلامی رهنمون کردند.

وی در عین حال تصریح کرد: حضور ما در اینجا به معنای اعلام بیعت دوباره با امام عزیز و شهدای انقلاب است.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به برنامه های سی و یکمین دوره برگزاری هفته کتاب، گفت: هفته کتاب متعلق به قشر مهم فرهنگی و ادبی کشور است. قشر فرهیخته‌ای که مسئولیت مهم آگاهی در جامعه  را بر عهده دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره وضعیت حوزه نشر کشور نیز، افزود: امروز در حوزه نشر کتاب نخبگان‌ و فرزانگانی مشغول به فعالیت هستند که با عمق جان به اندیشه امام عزیز و رهبر فرزانه انقلاب ایمان و باور دارند و هر روز در حوزه نشر و کتاب وضعیت پیش‌رونده مناسب تری نسبت به گذشته داریم.

وی تاکید کرد: در آغاز دولت‌ مردمی وعده‌ کردیم برای حوزه نشر گام‌های مهمی برمی داریم و در حال حاضر در این مسیر با همه توان و همراهی اصحاب نشر در جایگاه بسیار خوبی هستیم.

وزیر فرهنگ درباره وضعیت تولید کاغذ ادامه داد: ما در آستانه برپایی جشن خودکفایی در حوزه کاغذ تحریر و کاغذ چاپ و نشر  فرهنگ هستیم و در بخش‌های دیگر هم  برای رفع موانع اهتمام داریم.

وزیر فرهنگ درباره بر پایی نمایشگاه‌ کتاب استانی افزود: در چند روز گذشته، همکاران‌ من در معاونت امور فرهنگی نمایشگاه کتاب تبریز را افتتاح کردند و با استقبال خوب مردم همراه بود و این وظیفه ما را در موضوع کتاب دو چندان می‌کند.

وی ادامه داد: باید در استان‌های بیشتری نمایشگاه کتاب داشته باشیم چرا که در حرکت فرهنگی نظام‌ و دولت‌ حوزه کتاب دارای جایگاه عظیمی است و با وجود عناصر مومن و‌ متدین انقلابی و خلاق، در همه بخش ها متکی به یک‌ سرمایه سرشار از منابع انسانی هستیم.

وزیر فرهنگ در پایان درباره حماسه مردم غزه گفت: جا دارد در کنار ملجاء نورانی امام عزیز یادی هم از مردم غزه داشته باشیم. افتخار بزرگی را فرزندان معنوی امام در ۱۵ مهرماه سال جاری آفریدند، حماسه بزرگ شکستن هیمنه صهیونیست‌های غاصبِ وحشی اتفاق مبارکی بود. حدود ۱۰۰ سال قبل که‌ موضوع اشغال این‌ سرزمین‌ مقدس در دستور کار قدرت‌های استعماری و بریتانیا قرار گرفت تا امروز صهیونیست‌ها چنین‌سیلی سهمگینی را تحمل‌نکرده بودند. رژیم صهیونیستی در مسیر مرگ حتمی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر