صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۴ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲

عایق‌های نانو از سازه‌های کاهگلی محافظت می‌کنند

یک شرکت دانش‌بنیان توانسته با استفاده از دانش فنی خود عایق نانویی برای حفاظت سازه‌های کاهگلی طراحی و تولید کند.
کد خبر : 877842

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی جمشیدی مدیرعامل شرکت «چسب افزار غرب» تولیدکننده عایق‌های نانویی مستقر در پارک علم و فناوری اراک عنوان کرد: جزء معدود شرکت‌هایی هستیم که خط تولیدمان نیز در پارک فعال است و با نظارت پارک تولید می‌شود.

وی بیان کرد: توانسته‌ایم در شرکت دوعایق جدید را با متریال بسیار ارزان‌قیمت ثبت اختراع کنیم، این عایق‌ها می‌توانند سطوح چرب مانند ایزوگام و قیرگونی را عایق‌بندی کنند.

فعال حوزه نانو با بیان اینکه چسب بتن، عایق نانو و چسب کاشی از دیگر محصولات تولیدی است، بیان کرد: سعی کرده‌ایم که محصولاتمان را با کمترین قیمت به مشتری عرضه کنیم.

جمشیدی درباره عایق نانویی شرکت متبوع خود یادآور شد: عایق نانو، عایق‌کننده تمام سطوح آب‌دزد است، در ایران در دو زمینه مشکل داریم، یکی ورود آب و دیگری محل جمع‌آوری آب در سطوح است؛ بنابراین با عایق نانویی می‌توانیم به مسائل کشاورزی کشور کمک کنیم.

وی افزود: عایق نانویی قابلیت این را دارد که هم داخل ملات استفاده شود و هم به صورت تک جزیی، دوجزیی و چند جزیی قابل ارائه و تهیه است.

فعال حوزه نانو افزود: عایق نانو را می‌توان برای حفاظت سازه در بناهای کویری و کوهستان که روزها دما بالا و شب‌ها دما کمتر است، استفاده کرد.

جمشیدی با بیان اینکه عایق‌های تولیدشده قابل استفاده افراد بدون وجود فرد متخصص است، گفت: این محصول به عراق و ارمنستان صادر شده است و در حال رایزنی با تاجیکستان برای صادرات هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر