صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نظریه نظام انقلابی موضوع همایش علمی سالروز صدور بیانیه گام دوم

فراخوان همایش ملی «نظریه نظام انقلابی؛ مبانی، الزامات و راهبردها» که قرار است در سالروز صدور بیانیه گام دوم برگزار شود منتشر شد.
کد خبر : 877101

به گزارش گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نظریه نظام انقلابی کانون بسیاری از تحلیل‌ها و تبیین‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در بیانیه گام انقلاب اسلامی است. در تاریخ تحولات و احوال انقلاب‌ها، عامل تنزل و افول نظام‌های سیاسی‌ برآمده از انقلاب‌ها، کم‌رنگ‌شدن آرمان‌ها، ارزش‌های بـنیادین، بازگشت به ترتیبات و نظام‌های اجتماعی و سیاسی گذشته، ناشی از تغییر نگرش و ماهیّت انقلابی جوامع و نخبگان است؛ سازش در مواجهه با فشارِ عوامل بیرونی و تن‌دردادن به تغییرات تحمیلی به‌دلیل ضعف در مبانی و فقدان عناصر تفکر راهبردی به‌صورت تدریجی، تـغییر هویّتی و استحاله درونی انقلاب‌ها و نظام‌های برآمده از آن‌ها را رقم زده است؛ اما، دفاعِ ابدی رهبری حکیم از «نظریه نظام انقلابی» و «مرزبندی‌ با رقیبان و دشمنان» و حضورِ مردمی در صحنه‌های مختلف انقلاب به‌خصوص «نسل جوان مؤمن و دانا و پُرانگیزه»، مسیرِ دیگری را برای انقلاب اسلامی در صحنه انقلاب‌های مهم جهان رقم‌زده‌ است.

ازاین‌رو اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که ذیل دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب فعالیت می‌کند برای همایش ملی نظریه نظام انقلابی؛ مبانی، الزامات و راهبردها که قرار است در سالروز صدور بیانیه گام دوم از سوی رهبر انقلاب برگزار شد «فراخوان مقاله» را منتشر کرد.

محورهای اصلی این همایش، چیستی، مبانی، الزامات تحقق و راهبردهای دستیابی به نظام انقلابی است. هدف اصلی در این همایش تبیین مبانی و راهبردهای مسیر طی‌شده و راه پیشِ‌ رو با تمرکز بر «نظریهٔ نظام انقلابی»، و بررسی ابعاد نظری و از پس مواجهه نظری، شناخت راهبردها و الزامات منبعث از نظریهٔ نظام انقلابی به‌عنوان وجه تمایزِ تاریخی و آینده‌نگرانه در مکتب امام [قدس‌سره] و بیان رهبر معظم انقلاب [مدظله‌العالی] و گفتمان انقلاب اسلامی خواهد بود.

 

پژوهشگران و اندیشمندان می‌توانند تا 30 آبان چکیده مقاله و تا 30 آذر اصل آن را در آدرس www.gaame2.ir ثبت نمایند. این همایش علمی از سوی اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در تاریخ 23 بهمن‌ماه برگزار می‌شود و جزییات فراخوان مقاله هم در سایت مزبور قابل دسترسی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر