صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۲ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه؛

شرط هزینه قابل‌قبول مالیاتی اشخاص حقوقی؛ تولید محتوای فرهنگی با اولویت حمایت از خانواده

طبق برنامه هفتم توسعه، تولید محتوای فرهنگی و آموزشی با اولویت حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به‌ عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.
کد خبر : 877018

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی روز یکشنبه(۱۴ آبان) مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار گرفت و بند الحاقی(۱۳) لایحه به تصویب نمایندگان رسید.

بر اساس ماده الحاقی (۱۳) که به تصویب نمایندگان رسید، هزینه‌کرد اشخاص حقوقی در مورد تولید محتوای فرهنگی و آموزشی فقط با اولویت حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در قالب تولید مستند، سریال و فیلم تلویزیونی و پویانمایی (انیمیشـن) که با نظارت و ‌تأیید سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر شاخص‌های ترکیبی جهت پخش از شـبکه‌های ملی، اسـتانی و بین‌المللی آن سازمان و همچنین مستند و فیلم سینمایی که به ‌تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌رسد، به‌عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی قلمداد می‌شود.

پیش از رای گیری داود منظور رئیس سازمان برنامه و وبودجه در مخالفت با بند الحاقی (۱۳) گفت: ابعاد این ماده الحاقی روشن نیست و درآمدهای دولت را هم کاهش می‌دهد. یعنی اینکه چه میزان قرار است این اتفاق رخ دهد و چه میزان مالیات کسر می‌شود و در چه حوزه‌هایی مشخص نیست. از طرفی بیشتر درآمد دولت از طریق مالیات است که این حکم کاهنده درآمد دولت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: اگر قرار است حمایتی انجام دهیم بهتر است این حمایت‌ها به صورت یارانه مستقیم یا کمک‌های دولت انجام شود و قطعا دولت با بند الحاقی (۱۳) مخالف است.

محسن زنگنه به عنوان سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه در موافقت با این بندالحاقی گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب افزایش فرزندآوری است و در عمل باید به نحوی این موضوع را محقق کنیم. از طرفی تولید برنامه هزینه دارد و یکی از راه‌های تولید برنامه در صدا و سیما هم راهکارهای تشویقی است که در این بند الحاقی به آن توجه شده است.

محمدباقرقالیباف در این باره توضیح داد: اینکه دولت می‌گوید بند الحاقی (۱۳) اصل ۷۵ است، درست بوده ولی این بند الحاقی آثار سویی ندارد. اما اگر دولت موافق باشد که فقط با موضوع خانواده و جمعیت تصویب شود، دولت با آن موافق است.

در نهایت با موافقت دولت و مجلس بند الحاقی (۱۳) به تصویب رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر