صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۴ - ۱۰ آبان ۱۴۰۲

دانشگاهیان بازیگرانی مهم در اتحاد جهان اسلام برای مقابله با دشمن صهیونیست

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل عنوان کرد: رسالت جامعه دانشگاهی اتحاد جهان اسلام برای مقابله با رژیم صهیونیستی است.
کد خبر : 876294

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی جلیلی در نشست هم‌اندیشی با موضوع «مبانی فکری و فرهنگی تأسیس و ادامه صهیونیسم» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: صهیونیسم بزرگ‌ترین چالش جهان اسلام در عصر کنونی است و به‌عنوان یک جامعه دانشگاهی باید ورود دانشگاهی داشته باشیم و همانطور که تشکیل صهیونیسم از دانشگاه‌ها بوده، بنابراین باید از دانشگاه به مقابله با آن‌ بپردازیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل افزود: سال‌ها قبل از تشکیل رژیم صهیونیستی، نخبگان یهودی در تمامی عرصه‌ها نفوذ کرده و آماده بودند تا به محض تشکیل رژیم صهیونیستی آنجا جمع شوند.

وی عنوان کرد: وظیفه جامعه دانشگاهی تا زمانی که دشمن به لب مرز نرسیده، آن است که مبانی فکری آنها را مطالعه و بعد آن را به جامعه منتقل کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل متذکر شد: جامعه باید بداند که صهیونیسم داعیه «نیل تا فرات» را داشته و برنامه دارد مدیترانه را به خلیج فارس متصل کند؛ چراکه آنها معتقدند قوم برگزیده، قوم یهود است و مابقی قوم‌ها باید در خدمت آنها باشند.

جلیلی توضیح داد: اکنون در مبانی فکری غرب و رژیم صهیونیستی، مشروعیت از طریق دموکراسی حاصل نمی‌شود و از نظر آنها شما زمانی مشروعیت دارید که در خدمت آمریکا و رژیم صهیونیستی باشید.

وی با بیان اینکه اگر انسجام در جامعه اسلامی بود اکنون با تحریم نفتی، غرب و رژیم صهیونیستی را تحت فشار گذاشته بودیم، ادامه داد: در دوران شاه، ایران آلترناتیو اعراب بود و در صورت عدم همکاری آنها، نفت غرب را تأمین می‌کرد، اکنون عربستان این نقش را دارد و همین موجب شده، اتحاد و انسجام لازم در جامعه اسلامی وجود نداشته باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در ادامه توضیح داد: در شرایط کنونی بهترین کار دانشگاهیان، برخورد میدانی و نظامی با رژیم صهیونیستی نیست و کار جامعه دانشگاهی فکری و ذهنی است تا با طرح مواردی که موجب عدم اتحاد جهان اسلام شده، راهکار مناسب ارائه کنند تا به انسجام دست پیدا کنیم و در زمان لازم با دشمنی مانند رژیم صهیونیستی مقابله کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر