صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۴ - ۰۹ آبان ۱۴۰۲
فرماندار نیمروز تأکید کرد؛

لزوم راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با صنایع‌ دستی در دانشگاه‌های «نیمروز»

غلامحسین امینی‌راد بر ضرورت راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با صنایع‌دستی و خامه‌دوزی در دانشگاه‌های شهرستان نیمروز تأکید کرد.
کد خبر : 876106

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامحسین امینی‌راد، فرماندار نیمروز در دیدار هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل، حضور دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی را موجب توسعه شهرستان نیمروز دانست و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در مناطق محروم و کمتر برخوردار سیستان موجب افزایش امید و ماندگاری مردم این مناطق با توجه به شرایط بد جوی و خشک‌سالی‌های اخیر شده است.

وی با اشاره به جایگاه خامه‌دوزی در شهرستان نیمروز به‌عنوان پایتخت خامه‌دوزی ایران، بیان کرد: ارتقای پردیس آموزشی چهره این شهرستان را تغییر خواهد داد و ایجاد رشته‌های مرتبط با کارآفرینی، بازاریابی و صنایع‌دستی می‌تواند موجب ارزش‌افزوده برای آثار هنری خامه‌دوزی در شهرستان نیمروز شود.

فرماندار نیمروز با اشاره به اینکه اشتغال باید از دانشگاه آغاز شود، عنوان کرد: شهرستان نیمروز بزرگ‌ترین شهرستان حوزه سیستان به‌لحاظ وسعت سرزمینی است و پروژه‌های بزرگی مانند معدن مس جانجا، ایستگاه بزرگ توربین‌های بادی و چاه‌های ژرف نیاز به تعریف رشته‌های جدید دانشگاهی در پردیس آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل دارد، مجموعه فرمانداری و ادارات این شهرستان ظرفیت خود را برای بهبود شرایط آموزشی این پردیس از طریق اهدای زمین و جانمایی مکانی در شأن و جایگاه دانشجو و دانشگاه به کار خواهد گرفت.

پویایی سیستان مدیون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل هم پایداری و پویایی سیستان را مدیون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دانست و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک دانشگاه مردمی در راستای ارائه راه‌حل‌های علمی به معضلات اجتماعی و تقویت فرهنگ عمومی ظرفیت خود را به‌کار گرفته است.

حبیب پیری، پردیس‌های آموزشی در شهر‌های محروم و کمتر برخوردار حوزه سیستان را برای این شهرستان‌ها فرصتی باارزش دانست و اضافه کرد: مسئولان این شهرستان‌ها باید در بهبود وضعیت این پردیس‌ها بر اساس استاندارد‌های آموزشی مؤسسات به‌روز آموزش عالی کمک کنند.

وی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را فرهنگ‌ساز و موجب رشد شاخص‌های فرهنگی حوزه سرزمینی محل فعالیت خود عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش یکی از نهاد‌هایی است که می‌تواند در راستای انجام درست رسالت آموزشی و تربیتی خود بیشترین کمک را در به پردیس شهرستان نیمروز کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های متقابل این دانشگاه و مجموعه اداری شهرستان نیمروز منجر به صدقه‌ای جاریه برای مردم محروم و کمتر برخوردار شهرستان نیمروز شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر