صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران خبر داد

احداث پل عابر پیاده جوادیه تا پایان سال

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اعلام اینکه وجود ریل راه‌آهن مانع عریض‌تر شدن زیر گذر جوادیه بوده است، تاکید کرد: تا پایان سال جاری پل عابر پیاده توسط شهرداری منطقه 16 احداث خواهد شد.
کد خبر : 87596

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا جاوید به دلایل احداث پل زیر گذر جوادیه پرداخت و گفت: بعد از احداث پل جوادیه شرایط شهروندان برای تردد بین منطقه ای بین مناطق 11 16 و 17 تسهیل شد، این در حالی بود که به دلیل تعارض پل جدید جوادیه با پل قدیم شهروندان منطقه با مشکلاتی نظیر دوری مسیر مواجه شدند.


وی با اشاره به مکمل بودن زیر گذر جوادیه و پل جوادیه گفت: در حقیقت این زیرگذر برای این طراحی شد تا دسترسی محلی شهروندان را تسهیل کند.


بنا براعلام سایت تهران سما، جاوید با اشاره به تاسیس پل عابر پیاده برای تسهیل دسترسی شهروندان گفت: یک پل عابر پیاده تاسیس شده و پل عابر پیاده دیگری نیز برای تسهیل رفت و آمد شهروندان توسط شهرداری منطقه 16 تا پایان سال آینده احداث خواهد شد.


وی با اشاره به مشکلات حین طراحی پروژه زیرگذر جوادیه و عرض کم این زیرگذربه دلیل عبور ریل راه آهن اضافه کرد: زیرگذر باید طوری طراحی می‌شد که در حین عملیات اجرایی امکان تردد برای قطارها وجود داشته باشد.


جاوید با اشاره نحوه طراحی، زیرگذر فعلی را اجتناب ناپذیر خواند و عنوان کرد : بنابراین دهانه و عرض زیرگذر باید متناسب با امکان عملیات اجرایی در زمان حفاری و لاینینگ توامان با بهره‌برداری از ریل راه آهن، طراحی می‌شد.


وی با اشاره به ارزیابی دلایل ارتفاع و شیب زیرگذر فعلی گفت: با توجه به نقاط دسترسی جانبی و طول دسترسی، شیب زیر گذر نمی‌توانست بیش از زیرگذر فعلی باشد زیرا طبق آیین نامه‌ها شیب زیر گذرها، محدود است، بنابراین طبیعتا امکان افزایش شیب و امکان افزایش ارتفاع در این پروژه میسر نبود.


معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تاکید کرد: بنابراین با وجود حرکت قطارها در زمان اجرا نمی‌توانستیم زیر گذر را عریض‌تر طراحی کنیم .


وی با تاکید بر بهترین تصمیم‌گیری برای اجرای پروژه گفت: بنابراین بهترین گزینه طراحی فعلی زیر گذر جوادیه است و درحال حاضر مشکلی نیز برای دسترسی شهروندان واستفاده از این زیرگذر وجود ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر