صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۰ - ۱۰ آبان ۱۴۰۲
پژوهشگر حوزه هوش مصنوعی در گفت‌وگو با آنا:

هوش مصنوعی به کلیدواژه دم دستی تبدیل شده است

پژوهشگر حوزه هوش مصنوعی با بیان اینکه هوش مصنوعی تبدیل به کلیدواژه دم دستی شده است، گفت: با بروز هوش مصنوعی مشاغل مورد تغییر واقع می‌شوند، ولی حذف نمی‌شوند و شاهد اشکال جدید مشاغل نیز خواهیم بود.
کد خبر : 875913

سینا تفنگچی، پژوهشگر حوزه هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین رسانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره کاربرد هوش مصنوعی در آموزش عالی اظهار کرد: هیچ محدودیتی در استفاده از هوش مصنوعی وجود ندارد؛ بلکه رویکرد ارتقایی در راستای پذیرش کامل این فناوری نوین در کشور مهم است. 

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی هوش مصنوعی شیفتگی و ترس بیش از حد بوده که باعث خطرناک شدن آن شده است و اکنون مهم‌تر از چالش همگان سخن محوری موضوع دیگری وجود ندارد، یعنی تمام مباحث مربوط به هوش مصنوعی شده است و باعث شده به جای اینکه پذیرش کاملی از آن به وجود آید، دیدگاه‌های سطحی نگری تقویت شود. 

تفنگچی تصریح کرد: وقتی متخصصان سایر رشته‌ها در زمینه هوش مصنوعی صحبت کنند، باعث تقویت سطحی نگری و اطلاعات نادرست و غیرحرفه‌ای شدن در زمینه هوش مصنوعی می‌شوند. گروه دوم افراد متخصص نما هستند که در هوش مصنوعی اظهار نظر می‌کنند و اکنون موضوع مورد بحث همایش‌ها و کنفرانس در زمینه هوش مصنوعی طراحی شده است که افراد ناآگاه در آن صحبت می‌کنند.

پژوهشگر حوزه هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین رسانه‌ای ادامه داد: هوش مصنوعی به کلیدواژه دم دستی تبدیل شده است، در صورتی که این فناوری خیلی قدیمی و مطلوب است افراد متخصص در زمینه‌ هوش مصنوعی و آگاه به این فناوری درباره آن اظهار نظر کنند. 

تفنگچی درباره کاربرد هوش مصنوعی در رشته‌های دانشگاهی گفت: هوش مصنوعی باعث تسهیل در امور روزمره و کاهش سوگیری می‌شود و میزان تولید محتوای شخصی سازی شده در رشته‌ها به کمک هوش مصنوعی کاملاً متفاوت است. 

وی با اشاره به جایگزینی هوش مصنوعی به جای مشاغل اضافه کرد: هوش مصنوعی به هیچ عنوان جایگزین مشاغل دیگر نمی‌شود و افرادی که چنین عقیده‌ای دارند به این دلیل است که با فناوری و شغل آشنایی کاملی ندارند. 

تفنگچی با بیان اینکه هوش مصنوعی باعث تغییر در مشاغل می‌شود، تاکید کرد: با بروز هوش مصنوعی مشاغل مورد تغییر واقع می‌شوند، ولی حذف نمی‌شوند و شاهد اشکال جدید مشاغل نیز خواهیم بود. از دیگر سو، نیروی انسانی نیز نقش ناظر پیدا کرده و هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار به تسهیل‌گری در امور به یاری انسان می‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر