صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۹ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲

نخستین دوره حفاظت از نوآوری‌های دیجیتال برگزار می‌شود

نخستین دوره حفاظت از نوآوری‌های دیجیتال در قالب کمپ «شنبه‌های IP» توسط صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود.
کد خبر : 875063

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای ترویج مفاهیم مالکیت فکری میان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه شنبه‌های IP را به صورت نشست‌های دوره‌ای طراحی کرده است که در هر دوره، به مباحث تخصصی مالکیت فکری در حوزه فناوری شرکت‎‌های دانش‌بنیان پرداخته می‌شود.

نخستین دوره حفاظت از نوآوری‌های دیجیتال در قالب کمپ شنبه‌های IP از ۶ آبان ماه تا ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۲ هر هفته شنبه‌ها برگزار خواهد شد و موضوعاتی، چون اهمیت نوآوری‌های نرم‌افزاری در دنیای امروز، پتنت‌پذیری و اختراعات نرم‌افزاری، نحوه افشای اختراعات نرم‌افزاری، چالش‌های مالکیت فکری با فناوری‌های نوظهور کامپیوتری، کپی‌رایت و انواع لایسنس نرم‌افزار‌های کامپیوتری، فرآیند اخذ مجوز‌های نرم‌افزاری در داخل کشور، حقوق تجاری‌سازی و قرارداد‌های توسعه نرم‌افزار و همچنین دعوای حقوقی و پیگیری نقض در آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

میزان حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی شرکت در این رویداد ۹۰ درصد و شرکت‌های فناور و خلاق ۷۰ درصد است.

به گزارش آنا، از سال ۱۳۹۹ تاکنون بیش از ۳۵ نشست آموزشی شنبه‌های IP توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و با همکاری پارک علم و فناوری البرز برگزار شده است. این نشست‌ها با ایجاد فرصتی مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان و علاقه‌مندان به حوزه مالکیت فکری، امکان یادگیری مطالب به‌روز را برای آن‌ها فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/

ارسال نظر