صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۶ - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
رئیس نیروگاه اتمی استان بوشهر مطرح کرد؛

جذب نیروی انسانی در نیروگاه اتمی از میان دانش‌آموختگان با تراز علمی بالا

رضا بنازاده عنوان کرد: جذب نیروی انسانی در نیروگاه اتمی از طریق آزمون و از میان دانش‌آموختگان با تراز علمی بالا صورت می‌گیرد.
کد خبر : 874814

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید رازقی دبیر هیئت امنا و رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به‌منظور بررسی راهکار‌های گسترش ارتباط دانشگاه با صنعت و در راستای بهره‌گیری متقابل از ظرفیت‌های علمی و صنعتی با رضا بنازاده رئیس نیروگاه اتمی استان بوشهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر در این دیدار با اشاره به اهتمام دانشگاه آزاد اسلامی برای حل مسائل صنعت و جامعه و فعالیت‌های متعدد مشترک دانشگاه با نیروگاه در سنوات گذشته، گفت: امیدواریم انتصاب دکتر رازقی به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر موجب تقویت بیشتر مجموعه وزین و فاخر دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر شده و نیروگاه همچنان کنار دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز آموزش عالی استان برای پیشبرد امور مؤثر باشد.

بنازاده، یکی موضوعات مهم مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر را جذب نیروی متخصص برشمرد و عنوان کرد: تربیت نیروی متخصص یکی از رسالت‌های دانشگاه‌هاست که در استان بوشهر به آن توجه ویژه شده و ما نیز از این ظرفیت بهره خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه جذب نیروی انسانی در نیروگاه اتمی از طریق آزمون و از میان دانش‌آموختگان با تراز علمی بالا صورت می‌گیرد، متذکر شد: هرچه این نفرات به‌لحاظ علمی در جایگاه ممتازتری باشند، موجب بهبود روند فعالیت نیروگاه اتمی خواهد بود.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر تبیین کرد: در این راستا برنامه‌های متناسبی از سوی نیروگاه انجام می‌شود که یکی از آنها ایجاد بستر‌های لازم برای بازدید دانشجویان در نیروگاه و گفت‌وگو با متخصصان اجرایی بخش‌های مختلف نیروگاه است تا دانشجویان بیشتر با صنعت هسته‌ای و نیاز‌های آن آشنا شوند.

تولیدات در راستای بهبود معاش انسان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هم در این دیدار با قدردانی از حمایت‌ها و همراهی‌های گذشته نیروگاه اتمی در روند اجرایی برنامه‌های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه اظهار کرد: پس از انقلاب صنعتی و متعاقب آن انقلاب‌های دوم و سوم و...، امروز شاهد ورود جهان به انقلاب صنعتی پنجم هستیم که ماهیت آن، پیشرفت با محور توجه به ارزش‌های اخلاقی و آرامش انسان است.

رازقی با اشاره به اینکه تولیدات در جهان در تمامی عرصه‌ها دنبال بهبود زندگی معنوی و مادی انسان است، یادآور شد: انرژی هسته‌ای توانسته سودمندی‌های فراوانی به جوامع تزریق کند.

وی با اشاره به عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در سنوات اخیر و حضور فعال و اثرگذار دانشگاه در برنامه‌های دیگر سازمان‌ها، عنوان کرد: دانشگاه با رسالت‌های اجتماعی جدید خود و برنامه‌های اثرگذار در راستای طرح تحول و تعالی دانشگاه با مقبولیت مناسبی از سوی نهاد‌های استانی مواجه است و تیم مدیریتی جدید دانشگاه دنبال تکمیل و بهبود این برنامه‌ها خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دنبال ارتباط دوسویه و تعامل با تمامی نهاد‌های جامعه است، توضیح داد: یک اتفاق خوب برای استان، پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن و یکپارچه بودن نهاد‌های استانی است که با این روند موفقیت بیشتر و نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

رازقی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد دانشگاه، برخی از برنامه‌های دانشگاه را در راستای مولدسازی این ظرفیت‌ها تشریح و خواهان حمایت نهاد‌های دغدغه‌مند شد.

رحیم پذیرا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی هم در این دیدار با تشریح برنامه‌های مشترک دانشگاه با نیروگاه اتمی همچون کنفرانس هسته‌ای و همایش پژوهش‌های نوین در نیروگاه‌های هسته‌ای از برنامه‌ریز‌ی‌ها برای برگزاری این قبیل همایش در سال جاری و متعاقب آن به صورت سالانه خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر