صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۳:۰۷ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه؛

ساختار وزارت آموزش‌وپرورش متناسب با سند تحول بنیادین اصلاح می‌شود

با تصویب مجلس و به‌منظور ارتقای بهره‌وری و بهبود نظامات مدیریتی آموزش‌وپرورش، وزارت آموزش‌وپرورش مکلف است، ساختار و تشکیلات اداری خود را متناسب با مأموریت‌های مقرر در سند تحول بنیادین در کلیه سطوح و تحقق تربیت تمام ساحتی با تأکید بر موارد زیر، تا پایان سال اول برنامه باز مهندسی و اصلاح کند.
کد خبر : 874688

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، - در نشست علنی نوبت سوم یکشنبه شب (۳۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار گرفت و ماده (۹۱) به تصویب نمایندگان رسید.

طبق ماده (۹۱) که تصویب شد، به منظور ارتقای بهره‌وری و بهبود نظامات مدیریتی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش مکلف است، ساختار و تشکیلات اداری خود را متناسب با مأموریت‌های مقرر در سند تحول بنیادین در کلیه سطوح و تحقق تربیت تمام ساحتی با تأکید بر موارد زیر، تا پایان سال اول برنامه باز مهندسی و اصلاح کند و پیشنهاد اصلاحی را پس از تأیید سازمان اداری و استخدامی کشوربه تصویب هیأت وزیران برساند.

الف - استقرار الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین با تأکید بر پیوند مدرسه با نهاد مسجد، نهادهای مذهبی، انقلابی، فرهنگی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گروه‌های جهادی و خانواده و جلب مشارکت‌های آموزشی و تربیتی مردمی و اعطای اختیارات مالی، مدیریتی، آموزشی و پرورشی لازم به مدارس مربوط.

ب - اصل مدرسه محوری با تأکید بر تقویت مدارس دولتی

پ - حذف ساختارهای غیرضرور و موازی در ستاد، استان‌ها و مناطق

ت - اعطای اختیارات اداری و مالی لازم و تقویت سطح تصمیم‌گیری به ارکان مدرسه در جهت تحقق مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله

ث - به کارگیری فناوری‌های نوین در ارائه خدمات اداری و آموزشی و پرورشی و سامانه سپاری خدمات و فرایندهای کاری با تأکید بر تکمیل و یکپارچه سازی نظام آماری و سامانه‌های کاربردی آموزش و پرورش.

نمایندگان دولت و کمیسیون تلفیق با ماده (۹۱) موافق بودند که با رای نمایندگان این ماده تصویب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر