صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۶ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۵

دو جنایت در پرونده کارگر خدماتی/ متهم قبل از به قتل رساندن زن میانسال، پسرش را نیز کشته بود

کارگر خدماتی که زن میانسالی را در دفترش به قتل رسانده بود در ادامه تحقیقات پلیسی به دومین جنایت خود اعتراف کرد. مرد جوان چند هفته بعد از قتل پسر جوان، مادر او را به قتل رساند و با هویتی جعلی در شرکتی دیگر مشغول به کار شد.
کد خبر : 87455

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، 27 اسفند سال گذشته قتل زن میانسالی به نام مریم در دفتر کارش در میدان انقلاب به پلیس جنایی پایتخت اعلام شد. در تحقیقات صورت گرفته کارآگاهان جنایی، عامل این جنایت را که یکی از کارگران خدماتی شرکت این زن بود، به عنوان متهم اصلی این پرونده شناسایی کردند. در تحقیقات مشخص شد که مرد جوان به نام بهروز با هویت جعلی در شرکتی دیگر مشغول به کار است و بدین ترتیب او بازداشت شد و انگیزه خود از این قتل را پاسخ منفی مریم به ازدواجش عنوان کرد.


ناپدید شدن پسر جوان


در ادامه تحقیقات، کارآگاهان جنایی دریافتند که پسر مقتول(مریم) به نام میلاد، سال گذشته به شهرستان محل سکونت بهروز برای مسافرت رفته و دیگر از او خبری ندارند. این درحالی بود که بهروز به خانواده میلاد گفته بود پسر 20 ساله به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده و به عراق رفته است.


از آنجایی که میلاد در مدت زمان گذشته با خانواده‌اش تماس نگرفته بود، احتمال قتل او توسط بهروز مطرح شد. به همین دلیل بار دیگر تحقیقات از بهروز صورت گرفت و درنهایت مرد جوان به دومین جنایتی که مرتکب شده بود، اعتراف کرد.


بازگویی نخستین جنایت


بهروز در تحقیقات به کارآگاهان جنایی گفت: حدودا سال 87‌، از طریق آگهی روزنامه با شرکت خدماتی که مقتول و پسرش آن‌ را تأسیس کرده بودند آشنا شده و به‌عنوان نیروی خدماتی در آنجا مشغول به‌کار شدم. در زمانی که در شرکت مشغول به کار بودم با میلاد دوست شدم و حدودا یک سالی بود که متوجه شده بودم میلاد اعتیاد شدیدی به مواد مخدر دارد. در همین حین نیز با خبر شدم که میلاد قصد ازدواج با خانمی حدودا 30 ساله را دارد که از همسرش جدا شده است.


او ادامه داد: اما مادر میلاد مخالف این ازدواج بود، همین اختلاف نظر باعث شده بود تا من و میلاد بیشتر باهم دوست شویم. به پیشنهاد من و مریم، میلاد را به کمپ ترک اعتیاد فرستادیم و میلاد دو هفته آنجا بستری شد. پس از آن‌، میلاد مجددا در شرکت مشغول به‌کار شد و طی مدت کوتاهی توانست مقداری پول پس‌انداز کند‌. میلاد می‌خواست یک وانت بخرد و آن را در اختیار من قرار دهد تا با وانت خرید و فروش ضایعات آهن کنم. بعد از آن هم میلاد پیشنهاد خرید کالا از مرزهای غربی کشور را مطرح کرد و به این ترتیب من برای خرید جنس به استان‌های غربی کشور می‌رفتم و اجناس را در تهران به فروش می‌رساندم. سودی هم که به‌دست می‌آوردیم را مساوی تقسیم می‌کرد.


متهم گفت: تا اینکه یکبار بار قاچاقی را که خریده بودم و می‌خواستم آن را به تهران بیاورم لو رفت و بارم توقیف شد. در زمان توقیف بار‌، میلاد مجددا در کمپ بستری شده بود و به همین علت موضوع توقیف ماشین و بار قاچاق را با مادر میلاد ( مقتول ) در میان گذاشتم. او نیز قبول کرد تا جریمه توقیف خودرو را پرداخت کند تا حداقل ماشین از توقیف خارج شود. از این زمان به بعد و به پیشنهاد مقتول، قرار شد تا بدون آنکه میلاد متوجه شود، من تمامی حساب و کتاب کاری خودم با میلاد را با مادرش انجام دهم.


انگیزه‌ای برای جنایت


متهم ادامه داد: بهمن ماه سال گذشته میلاد در شرکت با چند نفر از نیروهای خدماتی درگیر شد که طی آن جراحت شدیدی به صورت یکی از آنها وارد شد.به طوری که استخوان گونه‌اش شکسته بود. او از میلاد شکایت کرد و دستور جلب تو را گرفت. میلاد که از دستگیری می‌ترسید، از تهران فرار کرد و به شهر محل زندگی من آمد. در زمانی که او به خانه من آمده بود، می‌گفت که قصد خروج غیر قانونی از ایران را دارد. میلاد در این مدت در خانه‌ام بود تا اینکه شب قبل از جنایت، 16 بهمن سال گذشته، میلاد داخل حیاط خانه در حال کشیدن سیگار بود و من داخل راه پله ساختمان که کاملا مشرف به حیاط بود. همزمان‌، دخترم که حدودا 15 سال سن دارد‌، برای گذاشتن زباله به در خانه رفته بود. دخترم در حال بازگشت به داخل خانه بود که میلاد رفتار و حرکتی غیر اخلاقی را در قبال دخترم انجام داد. خون جلو چشمانم را گرفته بود اما چون میلاد از لحاظ بدنی بسیار قوی‌تر بود‌، به ناچار آن شب سکوت کردم تا فردای آن روز میلاد را به بهانه‌ای از خانه خارج کنم .


بهروز گفت : فردای آن روز به بهانه شکار‌، با میلاد از خانه خارج شده و به سمت دشت‌های اطراف شهرستان سقز رفتیم. در آنجا از میلاد پرسیدم اگر کسی به اعضای خانواده‌ات نظر داشته باشد، چه می‌کنی. میلاد پاسخ داد که او را می‌کشم. با شنیدن این پاسخ به طرف او شلیک کردم. میلاد روی زمین افتاد و من که ترسیده بودم از آنجا فرار کردم و چند متر جلوتر تفنگ را داخل رودخانه انداختم. بعد از آن به تهران آمدم و به دروغ به خانواده میلاد گفتم که میلاد از کشور خارج شده است.


باتوجه به اعترافات متهم، بلافاصله هماهنگی‌های لازم با پلیس آگاهی سقز انجام و در ادامه تحقیقات مشخص شد که جسد فرد ناشناسی 7 اسفند سال گذشته‌، در دشت‌های اطراف شهر سقز کشف شده است‌. در ادامه بررسی‌ها باتوجه به مشخصات ظاهری جسد کشف شده با میلاد، مشخص شد که جسد متعلق به میلاد است.


سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف متهم به دومین جنایت، او با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: قتل
ارسال نظر