صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۹ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲

گام دانشگاه آزاد رامسر در تحقق «هر دانشجو یک تخصص یک مهارت»

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه اسلامی واحد آزاد رامسر و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در راستای تحقق شعار «هر دانشجو یک تخصص یک مهارت» با حضور مسئولان به امضا رسید.
کد خبر : 874377

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران در راستای شعار «هر دانشجو یک تخصص یک مهارت» و اجرای طرح ملی توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی با رویکرد اشتغال در جلسه‌ای با حضور سیدحسین درویشی مدیرکل این سازمان، علی باقری مدیرکل کار و امور اجتماعی، فرج‌الله فتح الله‌پور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان مازندران و همت محمدنژاد رئیس این واحد دانشگاهی منعقد شد.

همت محمدنژاد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در این جلسه هدف از عقد این تفاهم‌نامه را یادگیری و کسب مهارت‌های کاربردی هر دانشجو در کنار تحصیل برشمرد و اظهار کرد: مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی راهکاری مناسب برای توسعه نیروی انسانی و رشد اقتصادی کشور است. بر همین اساس به منظور ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی با هدف رفع نیاز بازار کار و تزریق نیروی متخصص دانشگاهی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و دانشجویان این تفاهم‌نامه با شرط همکاری دوطرفه منعقد شد.

وی افزود: تشکیل کارگروه مشترک، همکاری در برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت، برگزاری آزمون‌های پایان دوره و صدور گواهینامه مهارت، همکاری در طراحی و اجرای دوره‌های آموزش مهارتی به‌صورت مجازی، فراهم‌سازی زمینه اجرای واحد‌های درسی کارآموزی، کارورزی، آزمایشگاهی و کارگاهی و همکاری در چاپ مقالات مشترک از توافقات و تعهدات مشترک این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر با اشاره به تأسیس دانشکده مهارت و کارآفرینی و آغاز کار آن از بهمن‌ در این واحد دانشگاهی گفت: اقدامات اولیه درباره راه‌اندازی این دانشکده انجام گرفته و رشته‌های کاربردی متناسب با نیاز شهرستان در این دانشکده تصویب شده که در کنار آن با عقد این تفاهم‌نامه و با همکاری این سازمان می‌توانیم تحول خوبی در بحث مهارت افزایی دانشجویی ایجاد کنیم.

به گزارش آنا، در حاشیه این نشست بازدید از دو مرکز کارآفرینی و دانش بینان مستقر در شهر ساری با حضور اعضا صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر