صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۹ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲
با خارج شدن «جوردن» از گردونه رقابت؛

مجلس نمایندگان آمریکا باز هم بدون رئیس ماند

نماینده جمهوری‌خواهی که نامزد ریاست مجلس نمایندگان آمریکا بود برای سومین بار از کسب آرای لازم بازماند و به این ترتیب، این شاخه از قوه مقننه ایالات متحده همچنان بی سر و سامان است.
کد خبر : 874289

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آن به نقل از رویترز، «جیم جردن» نامزد ریاست مجلس نمایندگان آمریکا، پس از سه بار رای‌گیری، موفق به کسب آرای لازم نشد و از رقابت انتخاب کنار گذاشته شد.

به این ترتیب مجلس نمایندگان آمریکا که با برکناری «کوین مک‌کارتی» در سیزدهم مهر، بدون رئیس و نیمه‌تعطیل شده بود، همچنان در وضعیت بلاتکلیف باقی ماند.

پیش از جیم جردن، «استیو اسکالیس» کاندیدای اصلی جمهوری‌خواهان برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا بود، او، اما پنجشنبه گذشته بدون ارائه هیچ دلیلی، از نامزدی برای کسب این مقام کناره‌گیری کرد.

جمهوری‌خواهان اکنون با برتری ۹ کرسی نسبت به دموکرات‌ها، از اکثریت غیرمطلق در مجلس نمایندگان برخودارند و طبق قانون، رئیس بعدی هم باید از همین حزب انتخاب شود.

نامزد ریاست مجلس نمایندگان آمریکا، برای احراز این پست، نیاز به اجماع کامل دارد یا باید دستکم ۲۱۸ رای از ۴۳۵ عضو این مجلس را از آن خود کند.

ناکامی جمهوری‌خواهان برای تعیین رئیس مجلس نمایندگان، اجابت درخواست «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را برای اختصاص بوجه ۱۰۶ میلیارد دلاری به ماشین جنگی اسرائیل و اوکراین را به تعویق می‌اندازد.

انتهای پیام/

ارسال نظر