صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تکمیل ورودی‌های ایستگاه مترو شهید دادمان در کمتر از یک سال

ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان در خط ۷ مترو تهران بزودی افتتاح می‌شود؛ این امر در حالی رخ می‌دهد که ورودی نخست ایستگاه، اسفندماه سال گذشته به روی مردم گشوده شده بود.
کد خبر : 873840

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایستگاه شهید دادمان در منطقه ۲ و محدوده تقاطع بلوار پاک‌نژاد و بلوار دادمان واقع شده و به دلیل همجواری با بیمارستان آتیه و مراکز اداری منطقه پیرامونی خود، جزو ایستگاه‌های پرمسافر و مهم خط ۷ به حساب می‌آید.

اواخر سال گذشته با تکمیل و افتتاح این ایستگاه، ورودی نخست آن در اختیار مسافران قرار گرفت و در کمتر از یک سال، امکان بهره‌برداری از ورودی دوم در هفته‌های نخست فصل زمستان امسال فراهم خواهد شد؛ این ورودی در جنوب شرق ایستگاه شهید دادمان قرار گرفته و با ۴ رشته پله برقی افتتاح خواهد شد.

مهندس محمود یوسفی مجری خط ۷ مترو تهران در این رابطه می‌گوید: ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان با صرف هزینه‌ای در حدود ۹۰ میلیارد تومان در بخش‌های ساختمانی و تجهیزاتی در حال آماده‌سازی است و ملاحظات مربوط به تسهیل استفاده افراد کم توان جسمی و حرکتی در طراحی و ساخت آن منظور شده است؛ ضمن اینکه مسیر تردد روشندلان نیز در این ورودی تامین شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

مجری خط ۷ مترو، استفاده حداکثری از تولیدات داخلی به منظور تامین قطعات و تجهیزات ایستگاه شهید دادمان را از جمله تمهیدات حمایتی از محصولات ایرانی برشمرد و اظهار امیدواری کرد روند بهره‌مندی هر چه بیشتر از اقلام و اجناس داخلی برای ساخت و تکمیل ایستگاه‌های شبکه مترو، به مرور زمان تقویت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر