صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۴ - ۲۶ مهر ۱۴۰۲

مرور اتفاقات آخرین بازی پیکان - پرسپولیس| از جنجال بی‌سابقه انتخاب ورزشگاه تا اعتراض خودروسازان به پنالتی مشکوک

آخرین بازی پیکان و پرسپولیس همانند بازی فردای دو تیم اسیر جنجال‌های انتخاب ورزشگاه بود.
کد خبر : 873761

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های پیکان و پرسپولیس در چارچوب هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران ساعت ۱۶:۵۰ فردا در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به مصاف هم خواهند رفت.

این دیدار در حالی برای دو تیم تهرانی در استان قزوین برگزار می‌شود که هیچ‌یک از ورزشگاه‌های پایتحت شرایط میزبانی از این مسابقه را نداشتند و در فاصله دو روز تا آغاز مسابقه این ورزشگاه از سوی سازمان لیگ معرفی شد. آخرین دیدار دو تیم با برتری یک بر صفر پرسپولیس همراه شد که همراه با جنجال‌های بسیار زیادی بود. دو تیم تا پیش از برگزاری این دیدار در بیست و سومین دوره لیگ برتر ۳۶ بار به مصاف هم رفته‌اند که از این تعداد ۲۶ برتری برای پرسپولیس و ۵ پیروزی برای پیکان بوده و ۵ دیدار با تساوی خاتمه یافته است.

حواشی متعدد بازی رفت به شرح زیر است:

*انتخاب ورزشگاه این دیدار همانند بازی فردا با حواشی زیادی همراه شد. در حالی که قرار بود بازی به میزبانی پیکان در ورزشگاه دستگردی برگزار شود شورای تامین استان تهران ورزشگاه آزادی را برای برگزاری این بازی برگزید. با این حال بیژن طاهری سرپرست وقت تیم استقلال برگزاری این مسابقه را در آزادی لکه ننگی برای سازمان لیگ دانست. 

*این سازمان هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد با تقاضای پیکان برای برگزاری مسابقه با تماشاگر بازی در آزدی برگزار می‌شود چون ورزشگاه دستگردی زیرساخت‌های لازم را برای حضور تماشاگر ندارد، میران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس موافقت خود را اعلام کردند اما بعضی از اعضای کادر فنی و سرپرستی استقلال، در مصاحبه‌هایی با ادبیاتی زننده و به کارگیری الفاظی خارج از عرف و اخلاق به مقامات رسمی مسابقات بی احترامی کرده و حاشیه‌هایی را به وجود آوردند. قطعاً سازمان لیگ به طور مستند و مستدل این مسئله را به کمیته اخلاق گزارش و پیگیری می‌کند چون منطبق با ضوابط و مقررات با رعایت عدالت برای کلیه باشگاه‌ها عمل می‌نماید.

*باشگاه پیکان هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بدون هیچ تعارف و هراس می‌گوییم اولویت ما ورزشگاه انقلاب کرج بود، کوچک‌ترین تاثیری بر این تصمیم و انتخاب نداشتیم و سازمان لیگ و شورای تأمین تصمیم گرفتند که بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شود، انتخاب دیگری غیر از قبول بازی در این ورزشگاه نداشتیم.

*حجت کریمی مدیرعامل وقت باشگاه استقلال هم گفت: امیدوارم وجدان آقای قنبرزاده، فدراسیون و سازمان لیگ که پول استقلال را نمی‌دهند، راحت باشد. رنگی بودن فدراسیون فوتبال بر همه مسلم شده و هفته گذشته مشخص شد سهیل مهدی کارمند پیروانی است. سازمان لیگ و فدراسیون کاری جز تخلف در فوتبال ایران ندارند و کار آنها فرار به جلو است.

*افشین پیروانی سرپرست تیم پرسپولیس نیز پیش از شروع بازی گفت: بعد از قرعه‌کشی جام حذفی، ما فقط گفتیم دوست داریم هواداران کنار تیم پرسپولیس باشد، اما هیچ زمانی نگفتیم بازی در ورزشگاه آزادی باشد.

*جالب اینکه صبح روز بازی مسئولان ورزشگاه آزادی در نامه‌ای به سازمان لیگ به بهانه تجهیز و مرمت ورزشگاه و همچنین عدم درخواست باشگاه پیکان از میزبانی این بازی انصراف داد! طبق پیگیری خبرنگار آنا مشخص شد که مسئولان ورزشگاه آزادی از باشگاه پیکان توقع داشته‌اند قبل از برگزاری بازی پول اجاره ورزشگاه را واریز کنند که با پیگیری مسئولان سازمان لیگ این موضوع حل شد. 

*حدود ۱۰ هزار تماشاگر برای تماشای این بازی به ورزشگاه آزادی آمدند.

*با ورود بازیکنان پرسپولیس برای تمرین پیش از بازی، با تصمیم مسئولان برگزاری دیدار، از حضور خبرنگاران کنار زمین برای گرفتن ویدئیو ممانعت شد و خبرنگاران به جایگاه خود منتقل شدند.

*پیش از آغاز بازی، از محمود خوردبین و ناصر محمدخانی، پیشکسوتان تیم فوتبال پرسپولیس تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

*یکی از نکات جالب پس از تجلیل از پیشکسوتان پرسپولیس، احترام خاص کمال کامیابی‌نیا به محمود خوردبین بود. هافبک پرسپولیس به بازیکن قدیمی این تیم در زمان خوش و بش با بازیکنان، تا کمر خم شد تا برای خوردبین احترام ویژه‌ای بگذارد.

*پیش از بازی، شرزود تمیروف، به سمت پرسپولیسی‌ها رفت و خوش و بش کوتاهی با آن‌ها داشت. همچنین رشید مظاهری دیدار کوتاهی با یحیی گل‌محمدی داشت. 

*حمید مطهری مربی تیم ملی برای بررسی عملکرد بازیکنان دو تیم به ورزشگاه آزادی آمده است.

*یحیی گل‌محمدی و مجتبی حسینی در تمامی دقایق بازی کنار خط حضور داشتند و نکات فنی مد نظر خود را به بازیکنان خود گوشزد کردند. 

*در دقیقه ۵۲ بازی، در پی زمین خوردن یکی از بازیکنان پیکان و شوت دانیال اسماعیل فر بازیکن پرسپولیس، پیکانی‌ها نسبت به این که چرا پرسپولیسی‌ها بازی جوانمردانه انجام نمی‌دهند شروع به اعتراض کردند که منجر به درگیری بازیکنان دو تیم شدند.

*رشید مظاهری در حالی که بازی در جریان بود از کادرفنی تیمش خواست تا به وی موز بدهند و در ادامه او مشغول خوردن شد که اتفاقی جالب و غیرمنتظره در بازی‌های لیگ برتر بود.

*در دقیقه ۶۷ بازی، در پی برخورد سعید صادقی با بازیکن پیکان در محوطه جریمه، بازیکنان سرخپوش اعتقاد شدیدی به پنالتی داشتند، اما داور تصمیم به ادامه بازی گرفت.

*در دقیقه ۸۰ بازی، داور به سود پرسپولیس پنالتی مشکوک گرفت و با گلزنی مهدی ترابی، پرسپولیسی‌ها حلقه شادی شکل دادند، هر چند پیکانی‌ها به تصمیم داور معترض بودند و در پایان بازی هم اعتراض خود را با کنایه یا علنی مطرح کردند.

*برتری یک بر صفر پرسپولیس مقابل پیکان این تیم را صدرنشین حفظ کرد و در آستانه قهرمانی در لیگ بیست و دوم قرار داد. بازیکنان تیم در پایان بازی به شادی در مقابل هواداران‌شان یرداختند و در جشن آنها شریک شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر