صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با هدف کمک به محیط زیست؛

طرح آزمایشی تفکیک پسماند از مبدأ در دانشگاه تهران اجرا می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تهران و شهرداری منطقه ۶ تهران با حضور مسئولان دو دستگاه و برای اجرای مدیریت سبز در دانشگاه تهران مبادله شد.
کد خبر : 873614

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جابر سلطانی، مدیرکل طرح‌های عمرانی و پشتیبانی دانشگاه تهران در مراسم مبادله تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تهران و شهرداری منطقه ۶ تهران که با حضور مسئولان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهرداری منطقه ۶ برگزار شد، گفت: هدف از اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا این است که با تفکیک پسماند‌تر و خشک، ضمن ارتقای شاخص‌های محیط زیستی به حفظ محیط زیست شهرمان کمک کنیم.

وی افزود: این طرح در حال حاضر به صورت پایلوت با کمک شهرداری منطقه ۶ و با همکاری سازمان مدیریت پسماند ناحیه ۲ شهرداری تهران در پردیس مرکزی اجرا می‌شود و بر اساس این تفاهم‌نامه، این طرح در تمام واحد‌های دانشگاه تهران اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل طرح‌های عمرانی و پشتیبانی دانشگاه تهران با بیان اینکه این طرح از یک سال پیش در دانشگاه تهران آغاز شده و نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است، اظهار داشت: اجرای این طرح نوعی تولید ثروت است؛ چراکه وقتی جمع‌آوری پسماند به صورت خشک و‌تر انجام گیرد، به آسانی قابل تفکیک نیست. در صورتی که خود پسماند‌های خشک ارزش‌افزوده دارند و اگر این جمع‌آوری به صورت تفکیک‌شده صورت گیرد، با بازیافت این پسماند می‌توان ارزش‌افزوده ایجاد کرد.

سلطانی همچنین از اجرا و مدیریت سبز نخستین خوابگاه سبز در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: برای نخستین بار در سطح وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در سه خوابگاه دختران و پسران در خوابگاه دانشکده فناوری کشاورزی ابوریحان و خوابگاه نوساز ۳۰۰ نفره کوی دانشگاه تهران، از آب‌های خاکستری در فضای سبز استفاده می‌شود.

وی افزود: همچنین استفاده از آب‌های خاکستری در مرکز همایش‌های علمی و فرهنگی دانشگاه تهران در ساری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

حسین اختر دانش معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در این نشست با اعلام آمادگی شهرداری منطقه ۶ تهران برای اجرای تفکیک پسماند از مبدا در دانشگاه تهران، گفت: دانشگاه تهران به عنوان معتبرترین و بزرگ‌ترین نهاد آموزش عالی کشور، یک ظرفیت فرهنگی و آموزشی عظیم برای قلب پایتخت محسوب می‌شود که با توجه به حجم فعالیت‌ها و شمار شهروندان مراجعه‌کننده به این دانشگاه، همکاری شهرداری و دانشگاه برای مدیریت پسماند، یک ضرورت مهم و اقدام محیط زیستی قابل توجه در سطح منطقه است.

محمد بخشی، رئیس اداره مدیریت پسماند و رضا فیضی شهردار ناحیه ۲ منطقه ۶ تهران نیز با تمجید از رویکرد دانشگاه تهران در زمینه مدیریت علمی در این حوزه، به ظرفیت‌های دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به منظور تسریع این رویکرد علمی و اجتماعی کردن علم در سطح جامعه اشاره کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر