صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۱ - ۲۷ آبان ۱۴۰۲
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

ارزیابی معاونت علمی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: این معاونت، میزان دانش‌بنیان شدن دستگاه‌های اجرایی را ارزیابی می‌کند.
کد خبر : 873593

رضا اسدی‌فرد معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی معاونت علمی برای تحقق شعار اقتصاد دانش‌بنیان چطور بوده است، گفت: این ارزیابی از نظر فرآیندی خوب بوده و حدود ۱۶ دستگاه و ۵ استان برنامه مصوب دارند تا در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان گام بردارند.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی پروژه در شرکت‌های بزرگ در حال اجراست، عنوان کرد: خروجی‌ها برای نتیجه‌دهی زمان‌بر است و باید تا پایان سال صبر کنیم.

اسدی‌فرد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه دستگاه‌هایی  برنامه دانش‌بنیان شدن دارند، افزود: اکنون دانش‌بنیان شدن دستگاه‌های اجرایی در حال پیاده‌سازی است. بر اساس یک ارزیابی که توسط مجلس انجام شده، وزارت اقتصاد رتبه نخست  همکاری با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری را داشته است.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه بانک مرکزی که به گونه‌ای در وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد، امتیاز خوبی نگرفته است، ادامه داد: بانک مرکزی در طول دو ماه گذشته ارتباط خوبی با دانش‌بنیان‌ها گرفته است. شاید به این دلیل که از فضای پرتلاطم و نگران‌کننده‌ای که اعتماد‌به‌نفس را برای تصمیم‌گیری می‌گرفت، دور و به یک ثبات نزدیک شدیم.

به گفته اسدی فرد، طی این دو ماه، بانک مرکزی رویکرد خوبی در تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر