صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طراحی سامانه خرید تجهیزات کارکرده دیجیتال با الحاق اطلاعات فنی

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی یک پلتفرم جامع خرید و فروش تجهیزات کارکرده عکاسی شده که با بررسی فنی محصول خدمات پس از فروش هم ارائه می‌کند.
کد خبر : 873349

مسعود جلالی، تکنسین تعمیرات دوربین‌های دیجیتال از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت حاضر در رویداد ملی عصر امید «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره محصولی که در این رویداد ارائه کرده‌اند، گفت: با یک پلتفرم(برنامه کاربردی) آنلاین در این رویداد ملی حضور پیدا کردیم. عنوان این ایده پردازی «دوربین ایرانیانـ است که در مراحل اولیه یک آگهی نامه تخصصی بود.

وی افزود: دوربین‌ها و تجهیزات مرتبط با عکاسی در بازار ایران به‌ دلیل نوسانات دلار و افزایش قیمت‌ها با آشفتگی و بی‌نظمی مواجه است  و بازار خرید و فروش دوربین‌های کارکرده خیلی زیاد است و ۹۰ درصد خریداران به دنبال این نوع از کالا هستند و این بازار آن نظم و پایداری لازم را ندارد و اطلاعات، تخصص و آگاهی درباره خرید این ابزارها در کشور خیلی کم هست یا حتی وجود ندارد.

جلالی بیان کرد: دوربین‌ها و تجهیزات کارکرده را کارشناسی فنی می‌کنیم و با تجهیزاتی که در دسترس داریم آن‌ها را بررسی می‌کنیم. عمر مفید دستگاه را نیز مشخص کرده و میزان کارکرد آن را تعیین می‌کنیم. با توجه به این میزان به دستگاه‌ها گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می‌دهیم.

این فعال حوزه دانش‌بنیان عنوان کرد: فروشندگان می‌توانند محصولات کارکرده خود را در این پلتفرم به صورت رایگان آگهی کنند و پس از بررسی فنی امتیازدهی انجام شود. پس از آن بیمه و خدمات پس از فروش به آن تعلق می‌گیرد و قیمت نهایی هم با توجه به بازار و قیمت‌های بین‌‌المللی کارشناسی شده و ارائه می‌شود.

جلالی اظهار کرد: هدف محققان نظم دادن به آشفته بازاری هست که در تجهیزات کارکرده دیجیتال وجود دارد. هر فروشنده‌ای قیمت خود را اعلام می‌کند و هیچ اطلاعات و خدمات پس از فروشی ارائه نمی‌دهد. خریدار هم پس از خرید کاری از دستش برنمی‌آید و به اصطلاح راه پس و پیش ندارد. مزیت این پلتفرم ارائه خدمات پس از فروش، قیمت کارشناسی شده و همچنین الحاق اطلاعات فنی بر روی کالا است که خریدار متناسب با بودجه خود و با ذهنی آگاه محصول موردنظر خود را خریداری کند.

به گزارش آنا، رویداد ملی عصر امید «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» در قالب ۱۵ کمیته تخصصی و با حضور ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان از ۲۲ مهرماه آغاز به کار کرد و تا ۲۵ مهر جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار می‌شود.

همراه با این رویداد، نخستین کنفرانس ملی پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی، نمایشگاه دستاورد‌های نوین در هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی با محوریت چالش‌های علمی در حوزه هوش مصنوعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر