صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۵

زرهانی: سهم سازمان سما از شعار سال باید تربیت افراد کارآفرین و ماهر باشد

دکتر زرهانی گفت: کیفیت‌بخشی و مدیریت کیفیت در مدارس سما بسیار مهم است و حمایت از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها ، جذب نیروی انسانی متخصص و مجرب در اولویت قرار گیرد.
کد خبر : 87319

به گزارش خبرنگار آنا از رشت، سید احمد زرهانی در ششمین جلسه شورای نظارت و هماهنگی سازمان سما استان گیلان در واحد رشت، با توجه به فلسفه بوجود آمدن سما در دهه هفتاد گفت: سازمان سما در دهه هفتاد در کشور اسلامی با هدف کم کردن باری از دوش دولت و وزارت آموزش و پرورش به وجود آمد. در این حال، ایجاد دستاوردهای جدید و شناسایی استعدادهای جوانان این مرز و بوم از دیگر اهداف این سازمان بوده است.



رئیس سازمان سما کشور خاطرنشان کرد: امروز حدود 20 سال از عمر سازمان سما گذشته که در این مدت 65 هزار دانش آموز را آموزش داده است. این سازمان با وجود ظرفیت های بسیار بالا می تواند قدم های بزرگتری را بردارد.


معاون دانشگاه آزاداسلامی افزود: نگاه ویژه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حرکت به سمت توسعه کمی و کیفی است که در برنامه پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی حداقل سالی هفت درصد در سطوح مدارس و سه درصد در آموزشکده‌ها در سطح توسعه کمی پیش بینی شده است


زرهانی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان بوده که از امتیازات آن آموزش از پیش دبستانی تا مقاطع PhD بوده و این یک هنر در مدیریت بعد از انقلاب و یکی از رهhوردهای فرهنگی انقلاب بوده و به این دلیل باید برنامه ریزی شود تا همه جا سما داشته باشیم و با اولویت مدارس سما اقدام کنیم.


معاون دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: به لحاظ کیفی خدمتی که ارائه می شود باید دارای بالاترین کیفیت باشد تا بتوانیم برای ایجاد میادین و فرصت های تازه در مسیر خلاقیت و نوآوری و ابتکارات جدید آموزش کار کنیم که خوشبختانه مدارس سما در طی بررسی های میدانی به عمل آمده جزء مدارس خوب است. ما باید بتوانیم در مدارس سما علاوه بر اجرای دقیق برنامه های رسمی آموزش و پرورش در عرصه های مختلف مانند نانو تکنولوژی، کارهای فرهنگی و هنری، آموزش زبان و برقراری ارتباط فردی با دانش آموزان پیشرو باشیم.


وی یکی از نقاط قوت مدارس سما را اتصال اعضای هیأت علمی واحدهای دانشگاهی با این مدارس دانست و اظهار کرد: با اتصال اعضای هیأت علمی واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با مدارس سما، علاوه بر بالا رفتن دانش و بینش مدیران، جایگاه ویژه ای برای دانش آموزان و خانواده آنان ایجاد کرده و با بوجود آمدن انگیزه در راستای استمرار ادامه تحصیل آنان در دانشگاهها برنامه ریزی خواهد شد.



این مسئول با توجه به فعالیت های حوزه آموزشکده ها، بیان کرد: بهترین دستآوردها در این حوزه این است که بتوانیم یک نیروی فن ورز داشته باشیم که جذب بازار کار شوند. اگر بتوانیم افرادی را تربیت کنیم که فعال بوده و فکر فعال داشته باشند و بتوانند جذب بازار کار شوند کاری بسیار مهم و مناسب انجام داده ایم.


رئیس سازمان سما با توجه به شعار سال 1395 ادامه داد: سهم سازمان سما از شعار سال باید تربیت افراد کارآفرین و ماهر باشد. دانش آموزان در مدارس سما باید کار را از ابتدا یاد بگیرند و محیط زیست خود را پاکیزه نگه دارند و با توجه به مسئولیت اجتماعی که در آینده خواهند داشت آموزش ببینند. آنان باید فنون تحقیق و تعقل را یاد بگیرند و استعدادهایشان در دوره دبستان شکوفا شود.


دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز گزارش مبسوطی از روند فعالیت های مجموعه سما در استان گیلان را ارائه داد.



دکتر علیرضا امیرتیموری، گفت: مدتی است که مقوله مهارت در حوزه های مختلف مدارس سما دنبال شده و با یک همت عمومی همه مدارس سمای استان باید در برگزاری حداقل یک مهارت در طول سال تحصیلی اقدام کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر