صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۸ - ۲۲ مهر ۱۴۰۲
رئیس دانشگاه آزاد اصفهان تأکید کرد؛

لزوم تقویت فعالیت‌های دانش‌بنیان درآمدزا

پیام نجفی بر لزوم لزوم تقویت فعالیت‌های دانش‌بنیان درآمدزا در واحد‌های دانشگاهی تأکید کرد.
کد خبر : 873080

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان در نشست تخصصی توسعه مهارت‌های مدیریتی نوآورانه و تحول‌گرا که با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رؤسا و معاونان هماهنگی دانشگاه‌های آزاد استان‌های جنوب، شرق و مرکز ایران در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شد با تأکید بر تقویت فعالیت‌های دانش‌بنیان درآمدزا در واحد‌های دانشگاهی اظهار کرد: تجربه‌ای که در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و سرا‌های نوآوری به آن رسیده‌ایم این است که وجود سرا‌های نوآوری به تنهایی در واحد‌های دانشگاهی نمی‌تواند سودمند باشد و انتظارات دانشگاه را برآورده سازد.

وی افزود: در کنار سرا‌های نوآوری، تعامل و ارتباط تنگاتنگ با اتاق بازرگانی هر استان که حلقه واسط و واصل سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی با دانشگاه بوده، لازم و ضروری است و این ارتباط می‌تواند به‌عنوان تسهیلگر و شتاب‌دهنده عامل اساسی برای منتج بودن فعالیت این سرا‌ها باشد.

رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان گفت: این گردهمایی کارگاه تبادل تجربه و فرصتی ایده‌آل برای انتقال دانسته‌ها و داشته‌هاست تا نقاط قوت تقویت و اشاعه یافته و نقاط ضعف شناسایی و برطرف شوند.

نجفی با اشاره به اینکه با وجود رقبای کوچک و بزرگ دیگر فرصت اشتباه نداریم، عنوان کرد: یکی از علل برگزاری این نشست، وجود دغدغه‌های مجموعه مدیریت دانشگاه درباره برخی موارد مانند لزوم پیشگیری از تکرار تجارب منفی و توصیه به اجرای تجارب مثبت و موفق برخی واحد‌ها و استان‌ها در اجرای برنامه‌ها و اهداف سند توسعه و تعالی دانشگاه است.

وی بیان کرد: یکی از تجارب موفقی که در دانشگاه آزاد اصفهان و با حمایت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این استان کسب کردیم، اجرای موفقیت‌آمیز طرح پویش بود که هرچند اکنون در گام‌های نخستین این طرح هستیم؛ اما افق روشن و امیدوارکننده‌ای برای آن پیش‌بینی می‌کنیم که در تحقق شعار دانشگاه حل مسئله سهم عمده‌ای دارد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان) اضافه کرد: طرح نشاط و تعالی که با هدف آموزش دانشجو در عرصه و آشنایی دانشجو با حوزه‌های مرتبط درسی اجرا شد، از دیگر مواردی بود که برای نخستین بار در اصفهان و با تمرکز بر دروس معارف به اجرا درآمد که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

به گزارش آنا، در پایان این نشست رؤسا و معاونان استان‌ها با بازدید از اماکن دانشگاه آزاد اصفهان ازجمله سرا‌های نوآوری، پژوهشگاه مرکزی، قطب علمی ترانسژنزیز و دیگر اماکن، در کارگاه دو روزه تحول‌گرایی و توسعه مدیریت نوآورانه که در محل خانه مشروطه اصفهان تشکیل شد، حضور یافتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر