صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ورود کارخانه نوآوری آمپر به ساخت کیت‌های تشخیصی و کمک به درمان سرطان سینه

قراداد پروژه تحقیقاتی ساخت و تولید کیت‌های مولکولی تشخیص سرطان پستان در کارخانه نوآوری آمپر منعقد شد.
کد خبر : 872473

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر در حاشیه امضای قراداد پروژه تحقیقاتی ساخت و تولید کیت‌های مولکولی تشخیص سرطان پستان در کارخانه نوآوری آمپر با اعلام اینکه سرطان پستان دومین سرطان شایع جهان گفت: نرخ شیوع سرطان پستان در کشورهای در حال توسعه پایین‌تر از کشورهای توسعه یافته است اما میزان مرگ و میر آن‌ها بالاتر است.

وی افزود: بر طبق آمارهای ارائه شده در ایران از هر ۱۰۰ هزار زن ۲۸.۱ نفر (طبق آمار GLOBOCAN) و ۳۳.۲۱ نفر (طبق آمار Iran International Database) احتمال ابتلا به سرطان سینه را دارند، که به دلیل نداشتن برنامه غربالگری مناسب و تشخیص به موقع ودرمان هدفمند نسبت به جوامع در حال توسعه، میزان مرگ و میر ناشی از آن بالاتر می رود.

کرمی گفت: در سالهای اخیر خوشبختانه با روش‌های درمان هدفمند و روش درمان مولکولی شاهد کاهش چشمگیر در این بیماری هستیم هرچند با تغییر ساختارجمعیتی به سمت سالمندی در سالهای آینده این روند می‌تواند روبه رشد هم باشد؛ در حال حاضر برای جلوگیری از پیشرفت بیماری در اکثر بیماران مبتلا به سرطان سینه بانوان بعد از جراحی، از شیمی‌درمانی استفاده می‌شود. در حالی که امروزه مطالعات گسترده نشان داده‌اند تعداد زیادی از مبتلایان به سرطان سینه، به‌ویژه بیمارانی که در مراحل پایین بیماری هستند از شیمی‌درمانی بعد از جراحی سودی نمی‌برند.

به گفته وی، این بیماران با یک درمان کم تهاجمی‌تر و داروهای کم‌خطرتر می‌توانند به زندگی ادامه داده و روند درمان را طی کنند.

کرمی گفت: تا ۸۰ درصد بیمارانی که با سرطان سینه مواجه هستند، نیاز به درمان‌های تهاجمی مانند شیمی درمانی را ندارند. با کمک این کیت مولکولی تشخیصی که برای اولین بار در کشور تولید می‌شود می‌توان در مسیر درست وهدفمند درمان آن قرار گرفت.

کرمی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما به علت گران بودن، در دسترس نبودن و کمبود کیت‌های مولکولی تشخیصی همچنین کافی نبودن اطلاعات پزشک، اکثر بیماران مبتلا به سرطان سینه تحت پروسه پر ریسک و پر عوارض شیمی‌درمانی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در این راستا قراردادی برای تولید این کیت ها منعقد کردیم، گفت: استارت آپ «برستومد» یکی از استارت‌آپ‌های زیر مجموعه شتابدهنده آمپر لایف است که در قالب یک تیم متخصص با سرپرستی دکتر سید جوادمولی سرمایه گذاری آمپر ونیز همکاری مشترک شتابدهنده تک‌آزما، موفق به تجاری سازی «کیت تشخیص مولکی سرطان پستان» شده است.

مدیر کارخانه نوآوری آمپر ادامه داد: پروژه کیت تشخیص مولکولی گام اول همکاری آمپر و تک ازما در مسیر کلینیکال تشخیص و کمک به درمان هدفمند سرطان سینه بانوان است و گام‌های بعدی آنها قدم برداشتن در حوزه کیت‌های تشخیصی پیشرفته، پلتفرم‌های‌سازمان‌یافته و درمان‌های هدفمند خواهد بود.

کرمی افزود: هلدینگ رایزکو در راستای مسئولیت اجتماعی خویش سرمایه گذاری در حوزه کمک به درمان سرطان سینه بانوان را برای ترویج زندگی سالم در زنان ازسالهای قبل ودر کنار اقدامات خیریه‌ای متعدد خود اغاز کرده وکارهای شایسته‌ای هم انجام دارد لکن در این پروژه ملی هم نقش حامی اصلی را ایفا می‌کند. در این راستا قراردادی برای تولید انبوه این کیت ها بین شتابدهنده آمپر لایف از کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر و شتابدهنده تک آزما و استارت‌آپ برستومد منعقد شده است.

به گزارش آنا، کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر در فضایی به وسعت ۱۰ هزار متر و در دو سوله مجزا هر سوله دوهزار مترمربع و در سه حوزه حمل‌ونقل، سلامت و سالمندی، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و بیمه با داشتن دفاتر و فضای کار اشتراکی و فب‌لب تخصصی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر