صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سردار هادیانفر در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

انباشتگی وسایل نقلیه، عمده‌ترین چالش حوادث ترافیکی در پایتخت

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: عمده‌ترین چالشی که در پلیس راهور و در مباحث حوادث ترافیکی با آن مواجه هستیم، انباشتگی و زیادی وسایل نقلیه است.
کد خبر : 872281

سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: عمده‌ترین چالشی که در پلیس راهور و در مباحث حوادث ترافیکی با آن مواجه هستیم انباشتگی و زیادی وسایل نقلیه است.

وی تصریح کرد: در شهر تهران حدود ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار وسیله نقلیه شامل انواع خودرو و موتورسیکلت وجود دارد و در این شهر تردد می‌کنند و غیر از این تعداد، تعدادی وسیله نقلیه از دیگر استان‌ها هم برای مسافرکشی و ... به تهران می‌آیند.

رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: روزانه ۲۰ میلیون تردد با وسایل نقلیه در شهر تهران به ثبت می‌رسد و این روند، روند مناسبی نیست.

کمبود و ناکارآمدی ناوگان حمل و نقل عمومی دومین چالش حوادث ترافیکی!

هادیانفر تاکید کرد: چالش دوم ما کمبود ناکارآمدی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری در شهری مثل تهران است و یا مثل اتوبوس‌ها و ... به میزان کافی نیستند و یا خودرو‌های شخصی مثل تاکسی‌های اینترنتی گران هستند و برای تردد مردم به لحاظ مالی صرفه اقتصادی ندارند.

وی یادآور شد: وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس‌های اتوبوسرانی شهرداری تهران قیمت مناسبی دارند، اما تعداد آن‌ها برای جابجایی مسافران کافی نیست و از طرف دیگر به دلیل همان گرانی که گفته شد مردم با وجود تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها نمی‌توانند از این وسایل به راحتی استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: کمبود وسایل نقلیه عمومی باعث استفاده هر چه بیشتر مردم از خودرو‌های شخصی و به تبع آن افزایش بار ترافیک و همچنین افزایش آمار تصادفات رانندگی شده و مسئله افزوده شدن خودرو‌های مناسب با شرایط شهر تهران امری ضروری و حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر