صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
انصاری خبر داد؛

ارائه خدمات دیتا به پژوهشگران حوزه هوش مصنوعی توسط مراکز داده بومی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: موضوع دیگری که در آینده نزدیک با تقاضای زیادی روبه‌رو خواهد شد، تقاضای سراسری برای استفاده از کاربردهای هوش مصنوعی است و پژوهشگران برای اجرای پروژه‌های خود در این حوزه نیازمند داده هستند، لذا یکی از اقدامات در مراکز داده، ارائه خدمات پردازشگری است.
کد خبر : 872210

به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی‌اصغر انصاری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  در نشست کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی مشهد گفت: یکی از موانع رشد در حوزه ارتباطات و فناوری، میزبانی از داده‌هاست که برای رفع موانع این بخش تلاش می‌شود.

انصاری بیان کرد: استان خراسان رضوی و شهر مشهد ظرفیت خوبی در این زمینه دارد و می‌تواند قطبی برای ترانزیت داده و ارائه خدمات ارتباطی و فناوری‌های اطلاعاتی به استان‌های مجاور و کشورهای همسایه باشد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از بخش‌های شبکه ملی اطلاعات، ایجاد قطب مرکز داده در کشور است و از آنجا که این مرکز جزو زیرساخت‌های ارتباطی کشور بوده و فرصت‌های تکنیکی و اطلاعاتی بسیار زیادی برای کشور ایجاد می‌کند، راه‌اندازی و توسعه آن با همکاری بخش خصوصی دنبال می‌شود.

انصاری در خصوص جانمایی یکی از قطب‌های مرکز داده کشور در مرکز شهید میری در منطقه ویرانی مشهد، افزود: از کاربردهای مهم این مراکز، ارائه خدمات میزبانی برای نگهداری سایت‌ها و همچنین ترانزیت ترافیک به کشورهای همسایه است.

دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات تصریح کرد: موضوع دیگری که در آینده نزدیک با تقاضای زیادی روبه‌رو خواهد شد، تقاضای سراسری برای استفاده از کاربردهای هوش مصنوعی است و پژوهشگران برای اجرای پروژه‌های خود در این حوزه نیازمند داده هستند، لذا یکی از اقدامات در این مراکز، ارائه خدمات پردازشگری و تأمین برق این سیستم‌هاست.

انصاری خاطرنشان کرد: ارائه خدمات برای تولید بازی‌های رایانه‌ای و برنامه‌های کاربردی که نیازمند سیستم‌های پردازشی مناسب هستند، از اقدامات دیگری است که در قطب مراکز داده انجام می‌شود که ارزش‌افزوده بالایی دارد.

وی اضافه کرد: تلاش می‌شود در این مراکز خدمات با قیمت تمام‌شده پایین‌تر از سایر مراکز ارائه شود تا علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری ترغیب شوند، این موضوع برای وزارت ارتباطات بسیار مهم است و با همکاری بخش خصوصی به پیش می‌رود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده که نسبت اقتصاد دیجیتال به کل اقتصاد کشور باید به ۲ برابر افزایش یابد که تحقق این امر نیازمند ایجاد و توسعه ظرفیت‌هایی از جمله قطب مراکز داده در کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر