صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۱۳.۳ میلیارد دلار از وام‌های پرداختی صندوق توسعه ملی معوق شده است

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: در ۱۰ سال گذشته در مجموع به ۳۶۴ طرح با مبلغ ۳۶ میلیارد دلار تسهیلات اختصاص یافته که فقط ۵ میلیارد دلار آن پرداخت شده و ۱۳.۳ میلیارد دلار معوق شده است.
کد خبر : 872066

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی غضنفری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در ۱۰ سال گذشته ۴۶ طرح نیروگاهی به میزان ۳.۷ میلیارد دلار پشتیبانی مالی شدند که ظرفیت آن‌ها ۷۲۰۰ مگاوات است که ۶ هزار مگاوات به شبکه متصل شده و تنها ۱۰۰ میلیون دلار از وام‌ها بازگشت داده شده است.

وی افزود: صندوق به ۵۶ طرح نفت و گاز به میزان ۱۶.۵ میلیارد دلار وام داده و تنها ۱.۲ میلیارد دلار بازپرداخت شده است و ۱۰ میلیارد دلار آن بازگشت نداشت.

وی گفت: در دو سال آینده در نظر داریم ۲ میلیارد دلار تسهیلات به نیروگاه تجدیدپذیر بپردازیم تا ۱۵ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر در کشور تولید شود و باید توجه داشته باشیم که بازپرداخت تسهیلات در این نیروگاه‌ها بهتر از نیروگاه‌های فسیلی است.

غضنفری بیان کرد: از مجلس تشکر می‌کنیم که مصوب کرد در برنامه هفتم توسعه ۱۰۰ میلیارد دلار طلب صندوق توسعه ملی از دولت‌ها را از طریق میادین نفت و گاز بازپس بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر