ورود هوش مصنوعی به مدارس استرالیا قانونمند میشود
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، هوش مصنوعی از جمله «چت جیپیتی» (ChatGPT) از سال ۲۰۲۴ پس از حمایت رسمی وزرای آموزش و پرورش در یک چارچوب ملی برای هدایت استفاده از فناوری جدید، در تمام مدارس استرالیا مجاز خواهد بود.
این چارچوب که توسط گروه ملی هوش مصنوعی استرالیا بازنگری شده است، به اتفاق آرا در جلسه وزرای آموزش و پرورش روز پنجشنبه به تصویب رسید در هفتههای آینده منتشر خواهد شد.
روز دوشنبه، وزیر آموزش فدرال استرالیا جیسون کلر، به برنامه «تودی» (Today) گفت: که «چت جیپیتی» (ChatGPT) از بین نمیرود و شبیه ماشین حساب یا اینترنت شده است.
او گفت: ما باید یاد بگیریم که چگونه از آن استفاده کنیم. اکنون مدارس خصوصی از آن استفاده میکنند. بچهها در سراسر کشور از آن استفاده میکنند. آنها از چت جیپیتی برای انجام تکالیف خود استفاده میکنند. صادقانه بگویم، ما در حال بازی کردن هستیم.
از زمانی که برنامه هوش مصنوعی «چت جیپیتی» (ChatGPT) در اواخر سال گذشته منتشر شد، بخش آموزش آسترالیا با چالشی جدیدی برای پاسخگویی به این فناوری دست و پنجه نرم میکند، از پذیرش آن به عنوان یک ابزار یادگیری گرفته تا ممنوعیتهای عمومی و بازگشت به آزمونهای کاغذی.
این پذیرش شامل یک سرمایه گذاری یک میلیون دلاری برای خدمات آموزشی استرالیا و یک شرکت فناوری آموزشی غیرانتفاعی متعلق به ادارات آموزش فدرال، با ایجاد سازمان برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی است. این بدنه از زمان انتشار «چت جیپیتی» (ChatGPT) با فروشندگان محصولات آموزشی ارتباط برقرار کرده است و تخمین زده میشود ۹۰ درصد هوش مصنوعی را در سالهای آینده به فناوریهای موجود خود منتقل کنند.
گزارش جهانی منتشر شده توسط یونسکو در سال جاری خواستار نظارت و تنظیم فوری فناوری در آموزش شد تا مبادا جایگزین آموزش حضوری و تحت رهبری معلمان شود.این سازمان هشدار داد که کشورها باید شرایط خود را برای نحوه طراحی و استفاده از فناوری در آموزش در میان پیشرفتهای سریع هوش مصنوعی تعیین کنند.
مانوس آنتونینیس، مدیر این گزارش یونسکوگفت که این بخش باید به کودکان بیاموزد که هم با فناوری و هم بدون فناوری زندگی کنند.آنچه را که نیاز دارند از انبوه اطلاعات بگیرند، اما آنچه را که ضروری نیست نادیده بگیرند. اجازه دادن به فناوری را پشتیبانی کند، اما هرگز جایگزین تعاملات انسانی در آموزش و یادگیری نشود.
انتهای پیام/