صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

حمایت مالی کاخ سفید از برنامه‌های خبری حامی برجام در آمریکا

یک نشریه آمریکایی مدعی شد: «بر اساس اطلاعات اخیر؛ یک حامی کلیدی توافق مجادله انگیز هسته‌ای دولت اوباما به رادیوی ملی این کشور، 100 هزار دلار در سال 2015 (1394) برای پوشش دادن توافق هسته‌ای پرداخته است.»
کد خبر : 87163

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از نشریه آمریکایی واشنگتن اگزماینر، موسسه ‫پلوگ شیرز (Ploughshares) در گزارش سالانه خود توضیح داده است که این مبلغ اعطایی برای تشویق « اخبار امنیت ملی » بوده است که بر سیاست و بودجه‌های هسته‌ای آمریکا، برنامه هسته‌ای ایران و موضوعات امنیت هسته‌ای جهانی، سیاست ایالات متحده نسبت به امنیت هسته‌ای تأکید دارد.


(این اقدام نشان دهنده) نقش مهم این گروه حامی عدم اشاعه در تدوین توافق هسته‌ای با ایران است.


براساس گزارش آسوشیتدپرس اگرچه برای گروه‌های خارجی معمول نیست که اتاق‌های خبر را با منابع مالی تأمین کنند، مبلغ اهدایی موسسه ‫پلوگ شیرز‎ به رادیوی ملی عمومی سوال‌های زیادی را برانگیخته است.


ای پی گزارش کرد: «گروه‌های خارجی از همه نوعی به طور فزاینده به سازمان‌های خبری برای پروژه‌های خاص و یا پوشش اخبار عمومی پول می‌دهند؛ اما با توجه به نقش برجسته‌ای که موسسه ‫پلوگ شیرز‎ در مخالفت در برابر توافق ایران داشت، (سابقه این موسسه نسبت به دیگران)‎ بیش از همه غیر معمول است.»


بنا به این گزارش موسسه ‫پلوگ شیرز‎ از سال 2005 (1384) روی پوشش اخبار امنیت ملی سرمایه‌گذاری کرده‌است. گزارش موسسه ‫پلوگ شیرز‎ نشان می‌دهد حداقل 700 هزار دلار در آن زمان سرمایه‌گذاری شده‌‌است. این گزارش افزوده است: شرح همه مبالغ اهدایی از سال 2010 (1389) به طور مشخص به ایران اشاره دارد.


رادیوی ملی حداقل دو بار در سال 2015 (1394) میزبان جوزف کرینسس،‌ از نزدیکان رئیس جمهور برای گفت‌وگو درباره توافق ایران بوده است. ای‌پی نوشته است که گروه خبری رادیو اشاره کرده است موسسه ‫پلوگ شیرز در طول یکی از مصاحبه‌ها حامی مالی بوده است اما آن را مانند دیگران فاش نکرده است.


نقش رادیوی ملی در پوشش توافق هسته‌ای نامعمول است؛ چراکه با وجود دریافت پول از بودجه عمومی پول دیگری نیز از کاخ سفید دریافت کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر