صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۳ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲

634 دستیار آموزشی در ترم جدید دانشگاه آزاد آذربایجان غربی مشغول تدریس می‌شوند

سرپرست دانشگاه آزاد آذربایجان غربی گفت: از ترم جدید، تعدادی عضو هیئت علمی وابسته و 634 دستیار آموزشی به عنوان دانشجویان دکتری تخصصی به امر تدریس در این دانشگاه مشغول خواهند شد.
کد خبر : 871504

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از ارومیه، محمدرضا ولیلو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در جمع دستیاران آموزشی این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید از تولید صرفاً مقالات و مدرک‌گرایی به سمت تولید علم نافع در راستای رفع مشکلات جامعه حرکت کنند. زمانی تحول در دانشگاه ایجام می‌شود که آموزش و پژوهش به فناوری و محصول منتج شده و نیاز جامعه را برآورده کند و دانشگاه آزاد اسلامی نیز طبق چرخش‌های تحول‌آفرین خود اکنون در این راستا گام برمی‌دارد.

وی افزود: ریل‌گذاری دانشگاه باید به شکلی باشد که سمت و سویی ایجاد کند تا منجر به تمدن نوین اسلامی - ایرانی شود. دانشگاه آزاد اسلامی در شرایطی که سهم عمده‌ای از آموزش عالی کشور را بر عهده دارد در حال ارائه آموزش در کنار مهارت به دانشجویان است.

 سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به شبکه گسترده دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور بیان کرد: این شبکه گسترده زمانی کارساز است که بتواند مورد استفاده قرار گرفته و قوه عاقله در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرورش دهد.

ولیلو توجه همزمان به موضوعات آموزشی، پژوهشی، نوآوری و مسئولیت اجتماعی در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: استادان دانشگاه به‌عنوان تأثیرگذارترین اقطاب دانشگاه باید در کنار آموزش و پژوهش به فکر تعالی اجتماعی دانشجویان نیز باشند و در این زمینه برنامه‌ریزی کنند. دانشگاه می‌تواند با استفاده از سازمان‌دهی منابع انسانی فرهیخته و آموزش‌دیده خود، جایگاه اجتماعی با سایر بخش‌های دانشگاه ارتباط برقرار کند و از این شبکه‌ها برای توسعه بهتر و ارائه خدمات بیشتر بهره‌مند شود.

این مقام دانشگاهی با تأکید بر حرکت دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس سند تحول و تعالی و آمایش و مأموریت گرایی عنوان کرد: اکنون تربیت نیرو و مأموریت گرایی رشته‌ها در این دانشگاه مطابق با زیست‌بوم است و واحد‌های دانشگاهی منطبق با نیاز‌های منطقه خود، نیرو‌های متخصص و مورد نیاز را تربیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اکنون دو نوع هیئت علمی الف و ب در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: از ترم جدید، تعدادی عضو هیئت علمی وابسته و ۶۳۴ دستیار آموزشی به‌عنوان دانشجویان دکتری تخصصی، به امر تدریس در واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی، مشغول خواهند شد.

ولیلو با اشاره به چرخش‌های تحول‌آفرین دانشگاه آزاد اسلامی مطابق با سند تحول و تعالی دانشگاه عنوان کرد: نخستین چرخش، حرکت از آموزش حافظه محور به سمت یادگیری عمیق، فایده محور و بسترسازی دانش‌بنیان و اشتغال‌زا و دومین مورد، چرخش تحول‌آفرین از عرضه محوری و مقاله گرایی به سمت مسئله گرایی و حل مسائل کشور و منطقه است.

وی مطرح کرد: سومین مورد، چرخش به سمت اجتماع فرهنگی و تربیتی، چهارم، چرخش تحول‌آفرین به سمت پایداری اقتصادی که لازمه تداوم حیات دانشگاه آزاد اسلامی است و پنجمین و آخرین چرخش نیز، چرخش تحول‌آفرین از رشد کمی به سوی توسعه کیفی همراه با بازآفرینی معماری واحدها، پنج بند چرخش‌های تحول‌آفرین دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به طرح پویش به‌عنوان طرحی دانشجومحور در راستای تقویت توانمندی و کارورزی دانشجویان در ارتباط با صنعت ترشیح کرد: مهارتی که دانشجویان از طریق اجرای طرح پویش، (اشتغال همزمان با تحصیل) به دست می‌آورند، تحولی در آموزش عالی و ایجاد اشتغال و امید به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان به وجود آورده و به الگویی کارآمد برای اجرا در سطح ملی تبدیل می‌کند.

ولیلو خواستار هم‌افزایی استادادن دانشگاه در راستای دست‌یابی به ۱۰ بسته مهم مورد اشاره در سند تحول و تعالی از قبیل ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی، ارتقای تربیت اخلاق معنوی و هویتی، پاسخگویی و قابلیت حل مسئله و... شد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید و اشتغال نقشی غیرقابل انکاری داشته و در صورتی که مسیر فعالیت این شرکت‌ها هموار شود می‌توانند خلأ‌های موجود در حوزه تولید کشور را پُر کنند، تبیین کرد: استادان دانشگاه با استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف و شناسایی دانشجویان فعال و بالقوه در این زمینه در راستای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و واحد‌های فناور حرکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر