صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
در گفت‌و‌گو با آنا؛

حمیده عباسعلی: هدفم ارتقا رنکینگ بود/ از عملکردم راضی هستم

حمیده عباسعلی که به دلیل مصدومیت مرحله اول انتخابی تیم ملی را از دست داده بود حالا با رفع مصدومیت قصد دارد خرداد ماه در مرحله دوم انتخابی تیم ملی شرکت کند.
کد خبر : 87124

حمیده‌عباسعلی ملی‌پوش کاراته در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی‌ آنا درباره وضعیت جسمانی‌اش و حضور در انتخابی تیم‌ملی گفت: «خدا را شکر مصدومیتم برطرف شده و سه روز است که تمرینات را شروع کردم تا با قدرت در مرحله دوم انتخابی تیم ملی که 13 خرداد ماه برگزار می شود شرکت کنم.»


وی افزود: «‌با توجه به اینکه مرحله اول انتخابی تیم ملی را به دلیل مصدومیت از دست دادم هم اکنون در سایت فدراسیون اسم من برای شرکت در انتخابی دوم قید نشده اما مصدومیتم برطرف شد و تمرینات را هم شروع کردم تا بتوانم در این مرحله شرکت کنم.»


عباسعلی که در رقابت‌های کاراته وان فرانسه مدال برنز و در کاراته وان هلند به مدال نقره دست یافته بود، در اتریش از کسب مدال بازماند. او در این رابطه گفت: «‌من امسال تصمیم گرفته بودم که در سه رقابت شرکت کنم و حتی اگر فدراسیون هم پولی برای اعزام من به این مسابقات در اختیارم نمی گذاشت قصد داشتم با هزینه شخصی شرکت کنم چرا که رویارویی با این حریفان برای مسابقات لیگ جهانی به نفع من خواهد بود و از طرف دیگر با شرایط مسابقات و داوران آشنا می‌شدم. بنابراین در سه مسابقه لیگ جهانی فرانسه، هلند و اتریش شرکت کردم و از عملکردم در هر سه رقابت احساس رضایت دارم. تقریبا با اکثر حریفان جهانی خود مبارزه کردم.»


وی ادامه داد: «‌هدف اصلی من برای حضور در این رقابت‌ها ارتقا رنکینگ بود. باتوجه به اینکه مسابقات جهانی آبان‌ماه برگزار می‌شود و برای رشته کاراته به نوعی یک المپیک محسوب می‌شود ما باید با حریفان آشنا شویم تا در آن مسابقات دچار مشکل نشویم. من در هر سه رقابتی که سال 2016 شرکت کردم از عملکردم راضی هستم و اگر چه در مسابقات اتریش از کسب مدال بازماندم اما هدف اصلی من ارتقای رنکینگ و آشنایی با حریفان بود که خدا را شکر محقق شد.»


ملی پوش کاراته با تاکید بر اینکه کاراته کاران باید در مسابقات شرکت کنند تا داوران آنها را بشناسند، اظهار کرد: «هیچ زمانی به داوری اعتراض نمی‌کنم اما در مسابقات اتریش متاسفانه داوران گویا من را نمی‌دیدند و در بعضی جاها به ناحق امتیاز از من کسر می‌شد. با اینکه در مسابقات بسیار زیادی شرکت کردم اما بازهم بعضی از داوران من را نمی‌شناختند و همین امر دردسرساز شد. اگر شرایطی فراهم شود که ملی پوشان به مسابقات رسمی اعزام شوند داوران هم آنها را می‌شناسند و در میادین بیت الملی عملکرد بهتری خواهند داشت.»


او همچنین درباره برنامه‌های تیم ملی عنوان کرد: «‌دوماه دیگر مسابقات دانشجویان جهان در پرتغال برگزار می‌شود و مهمترین مسابقه برای کاراته کاران هم لیگ جهانی است که آبان ماه در کشور اتریش برگزار می شود. فدراسیون به منظور آمادگی کاراته کاران قبل از مسابقات جهانی دو رقابت برای ما در نظر گرفته است که یکی از آنها شهریور ماه در ترکیه و دیگری در آلمان برگزار می شود. هدف ما و فدراسیون کاراته این است که در مسابقات جهانی عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.»


وی در پایان به وضعیت فدراسیون کاراته اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه جو فدراسیون کاراته نسبت به قبل بهتر شده است و دیگر مانند گذشته حواشی ندارد. البته من تنها عضو کوچکی از این فدراسیون هستم و وظیفه‌ام به عنوان بازیکن تنها شرکت در مسابقات و کسب نتیجه قابل قبول است. اگر هر ورزشکار به دنبال حاشیه برود به طور حتم از مسیر قهرمانی دور می‌شود. من هم تصمیم دارم همچنان افتخارآفرینی کنم بنابراین از حاشیه دوری می‌کنم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر