صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پس از حمله سایبری در تیرماه؛

سرویس‌دهی سامانه «ایثار من» از سرگرفته شد

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و نوسازی اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سامانه «ایثار من» مجدداً در مدار سرویس دهی است و در حال حاضر ایثارگران می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.
کد خبر : 870935

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کوروش محمدحسینی سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و نوسازی اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: در اثر حمله سایبری که در تیرماه امسال به سامانه بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شد، تعدادی از سامانه‌های بنیاد آسیب دیده و از دسترس خارج شدند. یکی از این سامانه‌ها «ایثار من» بود که سامانه اصلی برای خدمات‌رسانی به ایثارگران، خانواده معزز شهدا، آزادگان و جانبازان است.

وی در ادامه افزود: سامانه «ایثار من» و چند سامانه دیگری که توسط دشمن از دسترس خارج شد را توانستیم در همان روزهای ابتدایی احیا کنیم. همانطور که می‌دانید شبکه داخلی در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور وجود دارد که این سامانه در اختیار همه همکاران قرار گرفت و خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگران از سر گرفته شد؛ اما برای اینکه دوباره این خدمات در بستر اینترنت ارائه شوند، لازم بود ایمن‌سازی‌هایی انجام گیرد تا دشمن نتواند آسیب مجددی به ما وارد کند. به همین دلیل کمی زمان برد تا بتوانیم اقدامات لازم ایمن‌سازی را روی آن انجام داده و مجدد سامانه را به مدار اینترنت برگردانده و در اختیار عموم ایثارگران در سراسر کشور قرار دهیم.

محمدحسینی با اشاره به اینکه سامانه مجدداً در مدار سرویس‌دهی است، اظهار کرد: در حال حاضر ایثارگران می‌توانند از سامانه «ایثار من» استفاده کنند. همچنین تعداد زیادی خدمت الکترونیکی برای ایثارگران در این سامانه در نظر گرفته شده که می‌توانند از آن استفاده کنند و مشکلی برای بهره‌برداری از آن‌ها وجود ندارد.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و نوسازی اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این سوال که اگر ایثارگران برای استفاده از این سامانه با مشکلی مواجه شدند چه اقدامی می‌بایست انجام دهند، تشریح کرد: این عزیزان می‌توانند از طریق همکاران ما در مرکز ارتباطات و مراجعات بنیاد شهید که در تمام استان‌ها سرویس‌دهی می‌کنند، مشکلات خود را مطرح کرده و یا از طریق شماره تلفن ۱۶۱۶ مسائل خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر