صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رونمایی فولکس واگن از نسل بعدی فناوری خودرو‌های الکتریکی

شرکت خودروسازی فولکس واگن که یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان به شمار می‌رود با سرعت زیادی در حال توسعه فناوری‌های مبتنی بر پلتفرم‌های الکتریکی بوده و به‌تازگی اعلام کرد قصد دارد از نسل بعدی خودروهای الکتریکی خود طی ۳ سال آینده رونمایی کند.
کد خبر : 870891

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شرکت خودروسازی فولکس واگن تأیید کرده است که در سال ۲۰۲۶ یک شاسی‌بلند جمع و جور را در تیراژ بالا عرضه خواهد کرد که احتمالاً به‌عنوان جایگزین اصلی فولکس واگن ID 3 عمل می‌کند.

انتظار می‌رود که این نسل جدید خودروهای الکتریکی فولکس واگن در ولفسبورگ، آلمان، در کنار ID 3 ساخته شود. اطلاعات درز کرده در این رابطه نشان می‌دهد این محصول جدید، بر اساس نسخه به‌روز شده پلت فرم MEB گروه فولکس واگن، که با نام MEB Evo نیز شناخته می‌شود، ساخته شود.

تأیید تاریخ عرضه این کراس اوور جدید در حالی است که این شرکت جزئیاتی را در مورد شکل شبکه کارخانه خود تا سال ۲۰۲۸ پس از جلسه هیئت‌مدیره در اوایل امروز فاش کرد. این شرکت در حال تخصیص مدل‌های مختلف آینده به هر یک از قطب‌های تولید جهانی خود با تمرکز بر به حداکثر رساندن کارایی با گروه‌بندی مدل‌های اشتراک‌گذاریپلت‌فرمبا یکدیگر است.

رئیس بخش تولید فولکس واگن، در این رابطه گفت: ما از انتقال به سمت تولید خودروهای الکتریکی به‌عنوان فرصتی برای کاهش پیچیدگی عملیات تولید و افزایش کارآیی کارخانه‌های خود استفاده می‌کنیم. در حقیقت ما به‌طور سیستماتیک وسایل نقلیه را بر اساس معماری یکسان در همه جا دسته‌بندی می‌کنیم.

با این اقدامات، ما سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در ادغام معماری‌های مختلف خودرو انجام داده و در عین حال در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهیم کرد. ما می‌خواهیم کارخانه‌های ما چندین مدل مختلف از خودروها را بر اساس شرایط فنی یکپلت‌فرمطراحی خودرو تولید کنند.

به گزارش آنا، لازم به ذکر است که بر اساس سیاست‌های فولکس، تولید آخرین نسخه فولکس واگن تیگوان که اوایل این ماه معرفی شد، ادامه خواهد یافت. البته در کنار این سیاست قرار است شاسی‌بلند هفت سرنشینه فولکس واگن تایرون به‌عنوان جایگزینی برای تیگوان آل اسپیس، از سال ۲۰۲۵ ساخته شود.

در اطلاعیه روز گذشته، فولکس واگن همچنین تأیید شده است که نسل جدید خودروهای مبتنی برپلت‌فرمالکتریکی این شرکت به‌صورت هوشمند در Zwickau، آلمان، ساخته خواهند شد. جایی که در حال حاضر محصولات اصلی این شرکت همچون ID 3 و ID 5 ساخته می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر