صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۸ - ۰۸ مهر ۱۴۰۲

تأکید شرکت‌کنندگان در «فرمت مسکو» بر ممانعت از ورود دوباره آمریکا به افغانستان

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان گفت: در نشست فرمت مسکو بر ممانعت از ورود دوباره ‎آمریکا و توجه به پاسخگوسازی آن در مورد خسارت های ۲۰ سال اشغالگری تأکید شد.
کد خبر : 870684

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در نشست فرمت مسکو در ‎کازان روسیه با اشاره به نقش مخرب آمریکا بر ابتکارات منطقه‌ای و تشکیل گروه تماس منطقه‌ای تاکید داشتم؛ راه حل اساسی که مورد اتفاق نظر همه حاضران در اجلاس بود.

وی ادامه داد: ضمن ارج نهادن بر اقدامات دولت سرپرست در مقابله با گروه تروریستی ‎داعش و تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی بر لزوم پاسخگویی به دغدغه‌های مردم افغانستان و کشور‌های همسایه تاکید کردم.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان تصریح کرد: همراهی و هم نظری شرکت کنندگان در فرمت مسکو بر ممانعت از ورود دوباره ‎آمریکا و توجه به پاسخگوسازی آن در مورد خسارت‌های ۲۰ سال اشغالگری بسیار قابل توجه بود.

کاظمی قمی نوشت: استقبال و همراهی کشور‌ها و دغدغه‌های مشترک، نویدبخش حرکت‌های امیدآفرین در آینده افغانستان بدون حضور بیگانگان بود؛ امید که به اقدام و عمل بینجامد.

براساس این گزارش، نشست موسوم به «فرمت مسکو» (۷ مهر) در شهر کازان روسیه با حضور نمایندگان روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، چین، هند، ایران و پاکستان برگزار شد.

از زمان روی کار آمدن طالبان تاکنون چندین بار نشست‌های فرمت مسکو به ابتکار روسیه و با هدف بررسی مسائل افغانستان برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر