صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

منوچهر صهبائی رهبر ارکستر سمفونیک تهران شد

با اعلام بنیاد رودکی منوچهر صهبائی به عنوان رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران معرفی شد.
کد خبر : 870672

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با تقدیم حکمی از سوی مهدی سالم مدیرعامل بنیاد رودکی، منوچهر صهبائی به عنوان رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران معرفی شد.

در متن این حکم آمده است:

«جناب آقای منوچهر صهبائی
نظر به دانش، تجربه و پیشینه ارزشمند جنابعالی در همکاری با ارکستر سمفونیک تهران و با امعان نظر به پیشنهاد اعضای محترم شورای هنری ارکستر، به  موجب این حکم به عنوان رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران منصوب می‌شوید. امید است با استعانت از درگاه پروردگار یکتا و با برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و رهبری اجراها، ضبط‌ها  و تمرینات ارکستر در چهارچوب برنامه‌های مصوب، معرفی و پیشنهاد رهبران میهمان، پیشنهاد رپرتوار اجرایی به شورای هنری، تلاش در جهت ارتقاء دانش و مهارت‌های فنی نوازندگان بوسیله تعیین رپرتوارهای تمرینی مناسب، رعایت آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب بنیاد رودکی و سایر وظایف ذکر شده در اساسنامه بتوانید منشاء خدمات شایان و دوران پرثمری برای این ارکستر باشید. ارکستر سمفونیک تهران از سابقه طولانی و اعتبار والایی در ساختار هنری کشور برخوردار است ، امیدوارم با مساعی ارزشمند جنابعالی و هم‌افزایی هنرمندان و نوازندگان گرامی،  درخشش بیشتر این ارکستر را نظاره نماییم. توفیق روزافزون شما را از درگاه خداوند متعال آرزومندم».

منوچهر صهبائی رهبر اركستر و تکنواز ساز ابوا، دارای مدرک دکترا در رشته موزیکولوژی و هنرها از دانشگاه استراسبورگ در فرانسه است. وی به عنوان سولیست ابوا با ارکستر سمفونیک شهر سنت گالن کشور سوئیس و نیز به عنوان رهبر با چند ارکستر اروپائی همکاری داشته است. صهبائی مفتخر به دریافت پروفسورا از کنسرواتوار و مدرسه عالی شهر فلد کرش کشور اتریش است.

وی از دی‌ماه ۱۳۸۶ تا اردیبهشت ماه ۱۳۸۹، رهبر ثابت و مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر