صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت

دکتر طهرانچی در پیامی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را به استادان، معلمان، دانشجویان، دانش‌آموزان و کارکنان دلسوز خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ‏تبریک گفت.
کد خبر : 869355

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را به استادان گرانقدر، دانشجویان، دانش‌آموزان عزیز و کارکنان دلسوز خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ‏تبریک و تهنیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل‌بیت کرامش که چراغ راه بشریت‌‏اند.

آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را به استادان گرانقدر، دانشجویان، دانش‌آموزان عزیز و کارکنان دلسوز خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ‏تبریک و تهنیت می‌‏گویم.

شروع سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس مقارن شده است؛ ضمن گرامیداشت نام و یاد شهیدان هشت سال دوران دفاع مقدس و پیشرو بودن هفته وحدت امید دارم در سال جدید با الگوگیری از زندگی، آموزه‏های اخلاقی و تربیتی پیامبر اکرم (ص)، سال تحصیلی جدید را در فضایی معنوی و پرنشاط آغاز کنیم و بکوشیم محیط دانشگاه در حوزه‏های مختلف پربارتر از گذشته باشد.

در سال تحصیلی جدید و با اتکا به سند تحول و تعالی دانشگاه که در گام دوم خود وارد دانشگاه نوآور، در خدمت مردم و با غلبه بر مشکلات پیش‌روی در جامعه است، تلاش می‌شود اقدامات تحولی در راستای تبدیل به دانشگاه کارآفرین و حرکت در مسیر حل مسائل صنعت، اشتغال هم‌زمان دانشجویان با تحصیل، مهارت‏افزایی و تجاری‌سازی پروژه‏های تحقیقاتی عملیاتی گردد.

به‌واقع جامعه از دانشگاه، مفاهیم مهمی در حوزه اجتماعی، سبک زندگی، شبکه دانش، توانمندسازی اجتماعی، مهارت‏های نوین، انتقال دانش و... را دریافت می‏‌کند و این امر بیانگرشان و جایگاه دانشگاه است، بنابراین هدفمندکردن برنامه‏ها در دانشگاه براساس نیاز‌ها و ضرورت‏های جامعه حائز اهمیت است.

دانشگاه آزاد اسلامی فرهنگ‌سازی و توسعه علمی را که رابطه مستقیمی با موضوعات اجتماعی، اقتصادی و فناوری دارد را دنبال می‌کند و به همین جهت، تربیت قوه عاقله را به‌عنوآن‌یک رسالت در دانشگاه تعریف کرده است و به ابعاد اخلاقی، هویتی و معنوی دانشجویان در کنار بعد تخصصی و علمی توجه دارد.

بسیار خرسندم که مدیران و اعضای هیئت‌علمی توانمند و فکور، نقش به سزایی در رویکرد تحولی دانشگاه ایفاء می‌‏کنند و همگام با برنامه‏ها و سند تحول و تعالی اقدام کرده‌اند و امیدوارم ثمره این زحمات تحقق دانشگاه مولد باشد و بتوانیم دانایی سازمانی و شبکه‌ای را در حوزه‌های مختلف این نهاد علمی و اجتماعی ایجاد کنیم.

از همه استادان، پژوهشگران، معلمان، دانشجویان، کارکنان دلسوز و مسئولان واحد‌های دانشگاهی می‌‏خواهم در سال تحصیلی پیش‏رو با جدیت در جهت تحقق شعار سال و توسعه کشور مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان و تقویت حوزه‌های علمی و فناوری توجه ویژه‏ای داشته باشند.

امیدوارم سال تحصیلی جدید همراه با تحقق برنامه‏های ارزشمند جامعه علمی‏ کشور و به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی، امیدبخش به دستاورد‌های علمی‏ در عرصه‌‏های ملی و بین‌‏المللی باشد.

از خداوند منان برای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون دارم.

محمدمهدی طهرانچی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر طهرانچی آغاز سال تحصیلی جدید را به معلمان و دانش‌آموزان دانشگاه آزاد اسلامی ‏تبریک گفت

در پیام دیگری دکتر طهرانچی آغاز سال تحصیلی جدید را به معلمان، دانش‌آموزان و کارکنان مدارس دانشگاه آزاد اسلامی ‏تبریک گفت.

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را به معلمان ارجمند و دانش‌آموزان عزیز و کارکنان زحمتکش مدارس خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ‏تبریک و تهنیت گفت.

متن پیام دکتر طهرانچی به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبرخاتم (ص) و اهل‌بیت ‏کرامش ‏که چراغ راه بشریت‌‏اند.

آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را به معلمان ارجمند و دانش‌آموزان عزیز و کارکنان زحمتکش مدارس خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ‏تبریک و تهنیت می‌‏گویم.

شروع سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس مقارن شده است؛ یاد و نام شهیدان هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه جوانانی که درراه دفاع از کشور فداکاری کردند را گرامی داشته و امیدوارم سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان در این فضایی معنوی آغاز شود.

باعث افتخار و مباهات است که دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر فعالیت در حوزه آموزش عالی، دارای یک شبکه دانش‌آموزی است و به کمک نظام تعلیم و تربیت آمده است که توانسته بستر فرهنگی مطلوبی را برای خانواده‌ها در سراسر کشور ایجاد کند. در تلاش هستیم تا کارکرد تربیتی دانشگاه را حفظ و آن را به امیدبخشی، اشتغال و آینده سازی برای نسل جوان تبدیل کند و موفقیت در این‌چنین مسیری توجه و برنامه‌ریزی برای دانش آموزان است.

به‌واقع، نخبه‌گزینی و استعدادیابی در حوزه‌های مختلف از سنین پایه بسیار حائز اهمیت است و باید برای آن‌یک برنامه مدون وجود داشته باشد. به همین منظور و براساس مأموریت سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه شبکه علمی تربیتی و فرهنگی محسوب می‏شود و به‌صورت یکپارچه، دارای توزیع جغرافیایی گسترده منطقه‌ای و شهر پایه است که کارکرد‌های اجتماعی، اقتصادی و فناورانه دارد و در حوزه دانش‌آموزی با تعریف مدارس عمومی و مهارتی زمینه تعلیم، رشد و استعدادیابی نوجوانان و جوانان را فراهم کرده است.

براساس سیاست‌گذاری‏ها و برنامه‌ریزی‌های لازم، تلاش می‌کنیم در شبکه دانش‌آموزی سیستم مستمر استعدادیابی علمی، فرهنگی و ورزشی در مدارس سما پیاده شود تا از بین دانش‌آموزان، نخبگان در حوزه‌های مختلف شناسایی شوند و در مسیر صحیحی هدایت شوند و بی‌شک نقش معلمان دلسوز و کارآمد در این هدف‌گذاری حیاتی محسوب می‌شود، زیرا معلمان الگو و محور تعلیم و تربیت در جامعه هستند و نتیجه تلاش و زحمات آنان در رشد و توسعه علمی، اجتماعی و فرهنگی مشهود است.

مسلماً باور، آرمان و ارزش افراد در دوران نوجوانی و جوانی شکل می‌گیرد، آرمان‌گرایی از مشخصه‌های جوانان است و اگر جوانان بر اساس اخلاق‌مداری و عقلانیت هدایت شوند و استعدادهایشان شناخته شود، می‌توانند آینده خود و جامعه را بسازند، از همین منظر بخش مهمی از این فرآیند، برعهده نظام تعلیم و تربیت است و امیدوارم نظام تعلیم و تربیت دانشگاه در بخش دانش‌آموزشی با بهره‏‌گیری از مبانی اصیل اسلامی، اخلاقی و فرهنگ ایرانی در جهت تحقق اهداف، برنامه‌ها و رفع نیاز‌های جامعه تلاش و مجاهدت کند.

اینجانب ضمن گرامیداشت مجدد، یاد و خاطره همه شهیدان دانشجو، روز دانشجو را به همه دانشجویان به‌ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می‌گویم و امیدوارم جوانان ما که به‌حق گنجینه ارزشمند فردای ایران هستند بانشاط و مسئولیت‌پذیری در جهت رشد علمی، توسعه متوازن، رفع مشکلات و تقویت زیرساخت‌های کشور حرکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر