صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رقابت با چت‌ جی‌پی‌تی؛ ارائه ویژگی‌های جدید در «گوگل بارد»

گوگل ویژگی‌های جدیدی در مدل هوش مصنوعی «بارد» ارائه می‌کند تا به محبوبیت «چت جی‌پی‌تی» برسد.
کد خبر : 868972

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، گوگل اعلام کرد که هوش مصنوعی مولد «بارد» (Bard) این توانایی را دارد که پاسخ‌های خود را بررسی کند و داده‌های شخصی کاربران گوگل را تجزیه و تحلیل کند، زیرا این غول فناوری تلاش می‌کند تا به محبوبیت «چت جی‌پی‌تی» (ChatGPT) برسد.

انتشار چت جی‌پی‌تی در سال گذشته باعث شد تا رقابتی در صنعت فناوری برای دسترسی مصرف‌کنندگان به فناوری هوش مصنوعی مولد ایجاد شود. در آن زمان، چت جی‌پی‌تی سریع‌ترین برنامه در حال رشد بود و اکنون یکی از ۳۰ وب‌سایت برتر در جهان است.

شرکت تحلیلی «سیمیلار وب» (Similarweb) در ماه آگوست، ۱۸۳ میلیون بازدید دریافت کرد، یعنی ۱۳ درصد از آن‌چه چت جی‌پی‌تی دریافت کرده بود.

از آن‌جایی که گوگل به دنبال جایگاهی در فضای هوش مصنوعی است، برنامه‌های افزودنی بارد را ارائه می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد داده‌های خود را از سایر محصولات گوگل وارد کنند. برای مثال، کاربران می‌توانند از بارد بخواهند فایل‌هایشان را در «گوگل درایو» (Google Drive) جست‌وجو کند یا خلاصه‌ای از صندوق ورودی ایمیل کاربر را ارائه دهد.

«جک کراوچیک»، مدیر ارشد محصول گوگل، گفت: در حال حاضر، کاربران بارد فقط می‌توانند اطلاعات را از برنامه‌های گوگل دریافت کنند، اما گوگل با شرکت‌های خارجی کار می‌کند تا برنامه‌های آن‌ها را در آینده به بارد متصل کند.

یک ویژگی جدید دیگر بارد به دنبال رفع مشکل آزاردهنده هوش مصنوعی مولد است؛ پاسخ‌های نادرستی که به‌عنوان توهم شناخته می‌شوند. کاربران بارد می‌توانند ببینند که کدام بخش از پاسخ‌های بارد با نتایج جست‌وجوی گوگل متفاوت است. به گفته کراوچیک ما بارد را به گونه‌ای ارائه می‌کنیم که وقتی از مطلبی مطمئن نیست، آن را اعلام کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر