توسعه پروژههای ملی به منظور ارتقای بهرهوری در سازمان بیمه سلامت
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین رنجبران، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران با بیان این مطلب، اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت ایران، در راستای رسالت بسیار مهم توسعه و گسترش خدمات بیمه سلامت در بین آحاد جامعه و حفاظت مالی از بیمهشدگان در برابر هزینههای درمانی، پروژههای ملی نظیر نسخه الکترونیک، پوشش بیمهای اقشار فاقد هرگونه بیمه پایه، حمایت مالی از بیماران خاص و صعبالعلاج، اجرای برنامه نظام ارجاع و پزشکی خانواده، توسعه سامانههای تخصصی و پشتیبانی را در دست اقدام دارد.
به گفته وی با توجه به محدودیت منابع، به منظور حصول اطمینان از اجرای کارآمد و اثربخش فرآیندها و ایجاد بستر مناسب برای پاسخگویی به نیازها و انتظارات تمامی ذینفعان اعم از کارکنان، بیمهشدگان و مراکز سلامت طرف قرارداد، ضرورت ارتقای کارایی و اثربخشی واحدهای اجرایی به ویژه سرمایه انسانی و منابع مالی بیش از پیش اهمیت مییابد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: از سال ۹۹ با اتکا به ظرفیت و توانمندیهای همکاران سازمان و با استفاده از کارکنان دانشگر، فعالیتهای گستردهای در راستای استقرار چرخه مدیریت بهره وری در سطح واحدهای ستادی و استانی انجام و با تشکیل کارگروههای ستادی و استانی (متشکل از مدیران کل، معاونین، روسای ادارات، کارشناسان و رابطین بهرهوری)، آموزشهای تخصصی مرتبط با استقرار چرخه مدیریت بهره وری در این سازمان کلید خورد.
رنجبران تاکید کرد: ۱۲۲ شاخص اختصاصی بهره وری حوزههای ستادی و استانی تعیین و در بستر سامانه سنیم (سامانه نظام یکپارچه مدیریتی) نسبت به سنجش و تحلیل نتایج شاخصهای بهره وری اقدام و ۳۸۴ عارضه و مانع فراروی بهره وری مورد شناسایی قرار گرفت. از سوی دیگر برنامههای ارتقای بهره وری واحدهای سازمانی، تعریف و عملیاتی شد که در نهایت پس از ارزیابی گزارشهای پایش برنامههای بهره وری، به استناد نامه رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، پیشرفت برنامههای بهبود بهرهوری سازمان بیمه سلامت ایران در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۰۰، مورد تایید سازمان ملی بهرهوری ایران قرار گرفت که این موفقیت نمایانگر اهتمام جدی همکاران خدوم در تمامی سطوح سازمانی در اجرای برنامههای بهره وری است.
وی ابراز امیدواری کرد که با تداوم حمایت و مشارکت مدیران و کارکنان سازمان بیمه سلامت ایران و تقویت رویکرد بهرهوری در کلیه امور، موجبات ارتقای مستمر فرآیندها و خدمات و افزایش رضایتمندی بیمهشدگان و سایر ذی نفعان سازمان در سراسر کشور فراهم شود.
انتهای پیام/