صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمدخوانساری پاسخ داد؛

کاربران در ایام اربعین چقدر از پیامرسان‌های بومی استفاده کردند؟

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در یک ماه گذشته از کشور عراق حدود ۷۴۰ هزار نفر از پیام‌رسان بله و حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از پیام‌رسان روبیکا استفاده کرده‌اند.
کد خبر : 868879

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در یکی از پیام‌رسان‌های بومی در خصوص آمار استفاده کاربران و زائران اربعین سال جاری از پیام‌رسان‌های بومی گفت: زائران اربعین امسال با ابزار‌های فناورانه دسترسی بهتری به خدمات داشتند و یکی از آن‌ها خدمات بر بستر پیام رسان‌های داخلی بود به گونه‌ای که در یک ماه گذشته از کشور عراق حدود ۷۴۰ هزار نفر از پیام‌رسان بله و حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از پیام‌رسان روبیکا استفاده کرده‌اند.

وی افزود: تماس‌های صوتی و تصویری روزانه این پیام رسان‌ها افزایش حدود ۳ برابری داشته و در «روبیکا» از ۴ میلیون به بیش از ۹ میلیون رسید، این عدد در «بله» از حدود ۶۰۰ هزار تماس روزانه به بیش از ۲ میلیون افزایش یافت و در «سروش پلاس» به ۸۰۰ هزار پیام روزانه رسید.

خوانساری در ادامه تصریح کرد: بیش از ۴۹۰ هزار نفر هم ارز اربعین خود را از طریق «بله» دریافت کرده‌اند. آی گپ و گپ هم در خدمت‌رسانی به زائران فعال بودند و تماس کاربران خود را روزانه منتقل کردند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با افزایش کیفیت و تنوع خدمات بر بستر پیام رسان‌های داخلی، شاهد توسعه کاربری آن‌ها در آینده نه چندان دور باشیم.

                 

انتهای پیام/

ارسال نظر