صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بریتانیا برای شفافیت هوش مصنوعی اصولی جدید طراحی کرد

بریتانیا با تأکید بر نیاز به پاسخگویی و شفافیت، برای جلوگیری از تسلط غول‌های بزرگ فناوری در حوزه هوش مصنوعی اصول جدیدی را طراحی کرده است.
کد خبر : 868682

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، بریتانیا با تأکید بر نیاز به پاسخگویی و شفافیت، برای جلوگیری از تسلط چند شرکت بزرگ فناوری که ممکن است به ضرر مصرف‌کنندگان و کسب‌و‌کارها باشد، اصول جدیدی را طراحی کرده است.

رگولاتور ضدانحصار بریتانیا، سازمان رقابت و بازارها (CMA)، مانند دیگر مراجع در سراسر جهان در تلاش است تا برخی از پیامدهای منفی بالقوه هوش مصنوعی را بدون سرکوب نوآوری کنترل کند.

سارا کاردل، مدیر اجرایی سازمان روز دوشنبه گفت: پتانسیل واقعی برای این فناوری وجود دارد تا بهره‌وری را بالابرده و میلیون‌ها کار روزمره را آسان‌تر کند  اما نمی‌توان آینده مثبتی را متصور شد.

او گفت: این خطر وجود دارد که استفاده از هوش مصنوعی تحت سلطه چند بازیگر باشد که قدرت بازار را در دست می‌گیرند و مانع تأثیرات مثبت آن در سراسر اقتصاد می‌شوند.

کاردل گفت: به همین دلیل است که ما امروز این اصول جدید را پیشنهاد داده‌ایم و برنامه گسترده‌ای را برای کمک به توسعه و استفاده از مدل‌های بنیادی به‌گونه‌ای که رقابت را ارتقا دهد و از مصرف‌کنندگان حمایت کند، آغاز کرده‌ایم.

اصول پیشنهادی این سازمان که شش هفته پیش از میزبانی بریتانیا از اجلاس جهانی امنیت هوش مصنوعی مطرح شد، رویکرد این کشور به هوش مصنوعی را در ماه‌های آینده تقویت خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که اکنون به دنبال دیدگاه‌های توسعه‌دهندگان برجسته هوش مصنوعی مانند گوگل، متا، اپن‌ای‌آی، مایکروسافت، انویدیا و همچنین دولت‌ها، دانشگاهیان و دیگر قانون‌گذاران است.

بریتانیا در ماه مارس تصمیم گرفت به‌جای ایجاد یک رگولاتور جدید، مسئولیت نظارتی بر هوش مصنوعی را بین رگولاتور ضدانحصار بریتانیا، سازمان رقابت و بازارها و دیگر نهاده‌ای ناظر بر حقوق بشر و بهداشت و ایمنی تقسیم کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر