صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۴ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
معاون مالی و اداری وزارت علوم خبر داد؛

تخصیص صد میلیون یورو از محل صندوق توسعه برای تجهیز آزمایشگاهی دانشگاه‌ها

معاون مالی و اداری وزارت علوم گفت: با موافقت رهبر انقلاب اسلامی صد میلیون یورو از محل صندوق توسعه به تجهیزات آزمایشگاهی اختصاص یافت و در حال انجام کار‌های اداری تخصیص آن بودجه هستیم. 
کد خبر : 867645

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در گزارش عملکرد پنج‌ماهه این معاونت در سال جاری گفت: برای اولین بار حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان (۱۳۸۰ میلیارد تومان) بودجه تجهیز و بازسازی در تابستان به دانشگاه‌ها واریز شد. 

 علی خطیبی  در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها گفت: به‌زودی ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه تعمیر و تجهیز به دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود. 

خطیبی با قدردانی از توجه و تأکید همیشگی مقام معظم رهبری در حمایت از علم و فناوری گفت: با موافقت رهبر انقلاب اسلامی صد میلیون یورو از محل صندوق توسعه به تجهیزات آزمایشگاهی اختصاص یافت و در حال انجام کار‌های اداری تخصیص آن بودجه هستیم. 


او به روسای دانشگاه‌ها توصیه کرد از فرصت توافق صورت گرفته میان وزارت علوم و وزارت راه و شهرسازی، دانشگاه‌ها می‌توانند از بستر نهضت ملی مسکن برای ساخت خوابگاه متأهلین استفاده کنند.

وی افزود: زمین و اراضی دانشگاه می‌تواند به عنوان رهن وام استفاده شوند و بازپرداخت تسهیلات تیز دو سال تنفس دارد که این شرایط ایجاب می‌کند فعالیت ساخت خوابگاه متأهلین را شروع کنیم و به هدف بهره‌مندی از ۳۰۰ هزار واحد خوابگاهی متأهلین دست پیدا کنیم. 

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از دانشگاه‌های یزد، ارومیه، رازی و کرمان به عنوان دانشگاه‌هایی یاد کرد که در زمینه احداث خوابگاه متأهلین شروع خوبی داشته‌اند. 

او گفت: از جمله اقدامات ما که در پنج ماه گذشته انجام شد پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان پژوهانه اعضای هیئت‌علمی با سابقه کمتر از پنج سال و ۶۰ میلیارد تومان پژوهانه اساتید برتر و نمونه بود که بازخورد خوبی در جامعه علمی داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر