صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۱ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم اعلام کرد؛

جذب ۱۵ هزار دانشجو در طرح ملی ترویج کارآفرینی از ابتدای مهر

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: حدود ۱۵ هزار ظرفیت برای طرح ملی ترویج کارآفرینی در حال آماده‌سازی است که تاکنون ۵ هزار نفر ثبت‌ نام کرده‌اند و با آغاز سال تحصیلی جدید به صورت رسمی فراخوان را آغاز می‌کنیم.
کد خبر : 867622

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم وفناوری آنا، محمد علی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور اظهار کرد: دانشجو و استادان اصلی ترین سرمایه دانشگاه ها هستند. 

وی افزود: سرمایه دانش موجود در دانشگاه ها آن چنان که باید تا به امروز مورد توجه قرار نگرفته است و نیازمند درآمد پایدار برای اداره و توسعه آموزش عالی هستیم.  

علی نژاد تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری را حول موضوع و مسئله ملی بر اساس ویژگی‌های حاضر در پارک و شناخت مسئله ماموریت‌گرا می‌کنیم و برای این قضیه ۲ جلسه را با وزارت صمت برگزار کرده‌ایم. 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ادامه داد: ۱۰۰ کنسرسیوم را بر اساس نیاز را تا سال آینده اضافه می‌کنیم تا پارک محل جمع‌آوری شرکت‌ها باشد.

علی‌نژاد افزود: توجه ویژه‌ای به بحث سنتز شرکت‌های دانش‌بنیان داریم. پارک علم و فناوری بین‌المللی با هدف توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان تاسیس می‌شود. 

وی گفت: مالکیت فکری و تجاری‌سازی پایان‌نامه‌ها را پیش می‌بریم و دانشگاه‌ها باید در این زمینه ورود کنند و از این حوزه می‌توانیم درآمد‌زایی کنیم. 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم اضافه کرد: حدود ۱۵ هزار ظرفیت برای طرح ملی ترویج کارآفرینی در حال آماده سازی است که تاکنون ۵ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و با شروع سال تحصیلی جدید به صورت رسمی فراخوان را آغاز می‌‌کنیم و به این صورت با موج شدید ثبت‌نام‌ها رو‌به‌رو می‌شویم. همچنین به جز دستگاه‌های اجرایی، اساتید هم می‌توانند در سامانه نان نیازهای خود را ثبت کنند.

وی بیان کرد: دغدغه جدی وزارت علوم این است که مسائل کلان را با تامین منابع از کنسرسیوم‌ها حل کنیم و ظرفیت‌های دیگر را تقویت کنیم و با معاونت فرهنگی در حال انعقاد تفاهم‌نامه هستیم تا از ظرفیت انجمن‌های علمی دانشجویی در حوزه تروج و توانمندسازی و نوآوری و فناوری استفاده کنیم. 

علی نژاد گفت: سعی داریم تا دانشجویان را به صورت تجمیعی در واحد فناور نوپا که در مرحله پیش رشد قرار دارند را حمایت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر