صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۵ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲

تولید خودرو‌های قدیمی با نام جدید در کشور

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: باید طراحی و تولید خودرو جدید داشته باشیم نه اینکه فقط نام خودرو را عوض کنیم.
کد خبر : 867561

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسن شجاعی فرد در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص کیفیت خودرو‌های تولید داخل، اظهار داشت: استاندارد در دنیا مطابق نیاز جامعه و منطقه طراحی می‌شود، مثلا اگر کشوری نور کمی دارد، روشن بودن چراغ را استاندارد تعیین کرده‌اند.

وی افزود: ۸۰ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۲ تولید شده که بالای ۶۰ درصد آن‌ها ۸۵ درصد استاندارد اروپا را نداشته‌اند، ولی ما استاندارد‌های غیرضروری مثل نمایش فشار باد لاستیک را ضروری می‌کنیم، در صورتی که باید به استاندار‌های ضروری‌تر متناسب با شرایط کشور را اعمال کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه توضیح داد: روسیه با اعمال تحریم‌های اروپا ۴۵ استاندارد از استاندارد‌های ۸۵ گانه را حذف کرد. در دنیا خودروی اقتصادی بیشترین مشتری را دارد. ۸۰ درصد خودر‌های ما زیر ۶ هزار دلار هستند و بالای آن مشتری ندارد. وقتی این استاندارد‌های ۸۵ گانه را کامل رعایت کنیم یک و نیم میلیارد به قیمت خودرو افزوده می‌شود.

شجاعی‌فرد گفت: در کشور خودرویی با پلتفرم ۴۰ سال پیش تولید و فقط اسم آن عوض می‌شود. وزن کم، قیمت کم و کیفیت بالا سه مولفه خودروی با کیفیت در جهان است، اما وقتی اسم و پلتفرم خودروی قدیمی عوض می‌شود، فقط به وزنش اضافه می‌شود؛ ما باید طراحی و تولید خودرو جدید داشته باشیم نه اینکه فقط اسم خودرو را عوض کنیم.

وی گفت: عمر مفید خودرو ۵ سال و تا ۱۵۰ هزار کیلومتر و نهایتا ۱۰ سال است به همین دلیل تمام خودرو‌های تولیدی داخل از سال ۱۳۹۰ به قبل اصلا کیفیت ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر