صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

دولت سهم خود از هزینه بلیت مترو را پرداخت کند

اعضای شورای شهر تهران در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه این شورا نسبت به عدم پرداخت سهم دولت از هزینه بلیت مترو انتقاد کردند.
کد خبر : 867375

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت بهره‌برداری مترو تهران در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با بیان اینکه بر اساس قانون تجارت شرکت مترو ۱۳۰ برابر سرمایه، زیان انباشته دارد، اظهار کرد: این در حالی است که شرکت بهره برداری مترو یک شرکت خدماتی است و باید یارانه بگیرد تا به روز باشد. وقتی دولت به تعهدات خود عمل نمی کند و قیمت بلیت به روز نمی شود که البته نباید  بشود، می بینیم که ۱۳۰ برابر زیان انباشته شکل می گیرد.

وی افزود: شرکت هایی همچون مترو شرکت تجاری نیستند بلکه خدماتی هستند که یا باید به سازمان تبدیل شوند و یا اساسنامه های آنها تغییر کند.

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا هم با قدردانی از شرکت بهره‌برداری مترو برای گزارش حسابرسی مقبول با تأکید بر اینکه هشتگرد جزء محدوده شهر تهران نیست، اظهار کرد: همین شرایط برای مترو تهران- کرج نیز وجود دارد و می بینیم که ۹۰ درصد یارانه برای بلیت مترو کرج پرداخت می شود. این هزینه ها بسیار سنگین است و قرار بود که بر اساس تفاهم نامه‌ها هزینه‌های نگهداری و راهبری تعیین تکلیف شود. به هر شکل این هزینه در خارج از جغرافیای تهران دارای ایراد است. متروی پرند نیز خارج از محدوده است و چنین طرح هایی سرمایه شهر تهران را می بلعد و باید تعیین تکلیف صورت بگیرد.

وی افزود: قرار بود حداکثر ۳۰ درصد از سهم بلیت مترو توسط شهرداری، حداکثر ۳۰ درصد توسط مردم و حداقل ۳۰ درصد توسط دولت پرداخت شود که متأسفانه دولت سهم خود را پرداخت نکرده که باید به عنوان بدهی دولت در نظر گرفته شود تا از مسیر تهاتر و یا دیگر عناوین بتوان این مبلغ را دریافت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر