صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۴ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
دایرةالمعارف دانش‌بنیان‌ها 6؛

چه شرکت‌های دانش‌بنیانی حمایت می‌شوند؟

یکی از اصول اصلی پشتیبانی از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از آنهاست که بر اساس قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات صورت می‌گیرد.
کد خبر : 867312

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یکی از اصول اصلی پشتیبانی از فعالیت شرکت‌ها است که بر اساس قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات صورت می‌گیرد.

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان شامل، تسهیلات مالی صندوق نوآوری شکوفایی اعطای وام‌های کم‌بهره یا بدون بهره، معافیت‌های گمرکی و مالیاتی یکی دیگر از حمایت‌ها است و همچنین دریافت جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری و تسهیل شرایط حضور این شرکت‌ها در مناقصات می شود.

در طرح حمایت، تأمین تمام یا بخشی از هزینه تولید، عرضه یا به‌کارگیری نوآوری و فناوری با اعطا تسهیلات کم‌بهره یا بدون بهره بلندمدت یا کوتاه‌مدت است. همچنین با استقرار واحدهای پژوهشی، فناوری، مهندسی و تولیدی شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان در محل پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، مناطق ویژه اقتصادی و یا مناطق ویژه علم و فناوری این حمایت ها صورت می گیرد.

یکی دیگر حمایت‌ها ایجاد پوشش بیمه‌ای مناسب برای کاهش خطرپذیری محصولات دستاوردهای دانش، نوآوری و فناوری در تمام مراحل تولید، عرضه و به‌کارگیری بوده و تسهیل شرایط مناقصه در موضوعات مرتبط، تمهید امکان مشارکت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان موضوع این قانون است.

البته این را باید بدانیم که شرکت‌های دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و نیز شرکت‌ها و مؤسساتی که بیش از ۵۰ درصد  از مالکیت آن‌ها متعلق به شرکت‌های دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی باشد، مشمول حمایت‌های این قانون نمی شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر