صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

کشف دو محموله بزرگ غیرمجاز پرندگان

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از کشف و ضبط دو محموله بزرگ غیر مجاز پرندگان به تعداد 490 قطعه در زاهدان و زهک توسط یگان حفاظت محیط زیست استان خبر داد.
کد خبر : 86644

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، سعید محمودی با اعلام این خبر گفت: گشت‌های نامحسوس یگان حفاظت در مناطق، جاده‌ها و معبرهای خاص استان و مناطقی که احتمال بیشترین وقوع چنین تخلفاتی (حمل غیر مجاز و شکار و زنده گیری) را دارد، به صورت شبانه روزی در حال انجام است.


محمودی افزود: در طی چند روز گذشته گشت‌های نامحسوس و همیاران محیط زیست اطلاعاتی در خصوص حمل غیر مجاز محموله‌های ‌پرندگان را اطلاع رسانی کردند که پس از بررسی‌های میدانی و استقرار تیم مراقبت و آماده باش یگان حفاظت جهت اقدام مقتضی، دو محموله بزرگ غیر مجاز پرنده در شهرستان‌های زاهدان و زهک کشف و ضبط شد.


وی همچنین گفت: در محموله کشف شده در زاهدان تعداد 320 قطعه پرنده ازنوع گونه مینا با همکاری نیروی انتظامی کشف و ضبط شد که متخلف بلافاصه با وسیله نقلیه از محل متواری شد.


وی ادامه داد: همچنین در شهرستان زهک یگان حفاظت محموله 170 قطعه از نوع پرنده مینا را کشف و ضبط شد. یک نفر متخلف این پرونده دستگیر شده که درنهایت پس از تشکیل پرونده وتهیه مستندات متخلف به همراه دو پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
مدیرکل محیط زیست استان گفت: یگان حفاظت استان با ایجاد شبکه ی گسترده‌ای از همیاران محیط زیست در تمام مناطق و در همه گلوگاه‌های خاص استان که احتمال وقوع تخلف‌های محیط زیستی اعم از شکار و صید، حمل غیر مجاز گونه‌های حیات وحش به خصوص پرندگان و ... وجود دارد، توانسته است کنترل مناسبی در این مناطق ایجاد کند، به طوریکه مناطق و جاده‌های استان به مناطق ناامن برای متخلفین محیط زیستی تبدیل شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: پرنده کشف محموله
ارسال نظر